دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1398 - 13:05
رئیس مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد؛

شناخت کمینه محصول پذیرفتی عامل موفقیت استارت‌آپ‌های نوپا

رئیس مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع)، عوامل موفقیت استارت‌آپ‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
کد خبر : 466004
88.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بابک حمیدیا در کارگاه آموزشی «چرا MVP» که صبح امروز در مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شناخت کمینه محصول پذیرفتی(MVP) احتمال موفقیت ایده‌های خلاق را در زمینه تجاری‌سازی بیشتر می‌کند.


وی افزود: برای تبدیل هر نوع ایده‌ای به  کسب و کار، در ابتدا باید به شیوه‌های مختلف پیاده‌سازی شده و هزینه‌های اجرای آن برآورد شود.


رئیس مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: متأسفانه ما در بسیاری از کسب و کارهای در حال فعالیت در کشور MVP نداریم در صورتی که این شاخصه می‌تواند موجب افزایش بازدهی مالی ایده شود.


حمیدیا عنوان کرد: جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه که قصد راه‌اندازی استارت‌آپ‌های مختلف در کشور را دارند باید با آگاهی از بازدهی اقتصادی ایده خود وارد فاز آغاز طرح‌های مختلف شوند. MVP ایده موجود در ذهن محققان را وارد مرحله عملیاتی می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: در بحث MVP ابتدا باید ویژگی‌های محصول و نیاز مصرف‌کنندگان را شناخت. این موضوع زمینه‌ساز ارتقای تدریجی محصول و دستیابی به هدف نهایی است. 


حمیدیا در ادامه تفاوت‌های بین MVP و نمونه اولیه(Prototype) را بیان کرد و گفت: معمولاً قبل از ایجاد هر محصولی، ماکتی از آن ساخته می‌شود و آن ماکت، نوعی Prototype است. نمونه اولیه امکان‌پذیری فنی کار را نشان می‌دهد. ممکن است بسیاری از کسب و کارها Prototype نداشته باشند اما MVP بازار مصرف را مورد آزمایش قرار می‌دهد. 


رئیس مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دریافت بازخورد مشتری، هدر ندادن منابع، صرفه جویی در زمان، افزایش سرعت یادگیری و جذب سرمایه‌گذار مهم‌ترین عوامل بررسی MVP در انواع پروژه‌های دانش‌بنیان است. نباید فراموش کنیم که MVP الزاما موجب موفقیت ۱۰۰ درصدی استارت‌آپ از لحاظ مالی نمی‌شود.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب