دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1398 - 10:49

گوگل سیاست‌های امنیتی جدیدی را در دستور کار قرار داد

گوگل با اجرایی کردن سیاست‌های امنیتی جدید خود در تلاش است تا امنیت بیشتری را نسبت به گذشته برای همه توسعه دهنگان وب فراهم کند.
کد خبر : 465078
گوگل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از اینگجت، خبرهای افشاء شده از پروژه صفر گوگل (Project Zero) حاکی از آن است مسئولان این شرکت در حال اجرای سیاست‌های امنیتی جدید مرورگر گوگل به‌منظور تأمین ایمنی بیش از گذشته توسعه دهنگان وب هستند.


برنامه امنیتی جدید گوگل هنوز دارای نواقصی است و مهندسان این شرکت در تلاش هستند تا پیش از پایان نیمه اول سال 2020 تمام مشکلات را برطرف کنند. اخیراً گوگل اجرای سیاست‌های امنیتی جدید خود را با هدف ایجاد فضای امن برای همه کاربران به‌ ویژه توسعه‌دهندگان وب آغاز کرده و از کاربران خواسته است، اشکالات موجود را گزارش کنند.


گوگل برای آزمایش ویژگی‌های امنیتی جدید مرورگر خود مهلت 90 روزه تعیین کرده است. برنامه نویسان زیادی از سراسر جهان با استقبال از قابلیت‌های امنیتی جدید اعلام کردند در مدت آزمایش این برنامه سعی می‌کنند اشکالات موجود را شناخته و برطرف کنند. بدون شک انجام اصلاحات بیشتر روی برنامه جدید گوگل، کاربران بیشتری را ترغیب به استفاده از آن می‌کند.



توسعه‌دهندگان وب در مرورگر گوگل باقابلیت‌های امنیتی جدید می‌توانند به‌صورت جداگانه و دقیقی هر مشکلی را بررسی و برطرف کنند. گوگل این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که نفوذهای غیرمجاز را ردیابی و شناسایی کنند. البته این ویژگی‌ها به معنای این نیست گوگل نظارت‌های خود ر کاهش می‌دهد بلکه گروه پشتیبانی این شرکت در کنار کاربران فضایی امن را مهیا می‌سازند.


همه‌روزه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از سرویس‌های مختلف گوگل استفاده می‌کنند و از همین رو حفظ ایمنی کاربران در هنگام انجام فعالیت‌های گوناگون بسیار ضروری است. تاکنون گزارش‌های متعددی از سوی کاربران مبنی بر وجود حفره‌های امنیتی در نرم‌افزارهای گوگل گزارش‌شده است. اگرچه تقریباً تمامی این گزارش‌ها از سوی گوگل رد شده است اما از تلاش خود برای طراحی نسخه‌های به‌روزرسانی شده دست برنداشته است.


گروهی از کارشناسان معتقدند: گوگل نباید شتاب‌زده عمل کند و در نظر نگرفتن تمامی مسائل جانبی در اجرای سیاست‌های جدید می‌تواند کاربران زیادی را با مشکل مواجه کند. هرگونه نقص امنیتی، آثار مخربی روی فعالیت‌های روزانه هزاران کاربر می‌گذارد.


انتهای پیام/4133


انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته