دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1398 - 13:55

واتس‌اپ دیگر از سیستم عامل ویندوز فون پشتیبانی نمی‌کند

اپلیکیشن واتس‌اپ از این پس دیگر از سیستم عامل ویندوز فون و نسخه‌های قدیمی اندروید حمایت نمی‌کند.
کد خبر : 463457
واتس 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از اینگجت، شبکه اجتماعی واتس‌اپ اعلام کرد دیگر از سیستم‌عامل ویندوز فون و نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی نمی‌کند. طراحان این نرم‌افزار پرطرفدار معتقدند کاربران سیستم‌عامل‌های قدیمی اندروید و ویندوز فون به‌ندرت از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.


واتس‌اپ ضمن اعلام خبر پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز فون و نسخه‌های قدیمی اندروید، فهرستی از سیستم‌عامل‌های قابل هماهنگی با اپلیکیشن خود را منتشر کرد. طبق لیست منتشرشده از سوی واتس‌اپ هم‌اکنون تنها سیستم‌عامل‌های اندروید 4.0.3 به بالا، iOS نسخه 9 به بالا و KaiOS نسخه 2.5.1 به بالا قادر به استفاده از این برنامه در دستگاه‌های خود هستند.


طبق خبرهای رسمی منتشرشده از سوی واتس‌اپ، دستگاه‌های مجهز به نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل اندروید تنها تا پایان امروز می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند ولی برخی از منابع غیررسمی اعلام کردند فرصت نهایی برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل به‌منظور بهره‌گیری از نرم‌افزار واتس‌اپ در اولین روز سال 2020(فردا) به پایان می‌رسد.



واتس‌اپ به کاربران هشدار داده است تا در ساعت‌های باقی‌مانده نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌عامل مورداستفاده خود و یا انتقال اطلاعات اقدام کنند زیرا حساب‌های کاربری موجود در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل اندروید و سیستم‌عامل ویندوز فون پس از پایان مهلت تعیین‌شده مسدود می‌شوند.


کاربران واتس‌اپ نمی‌توانند چت‌های خود را در هنگام انتقال یک حساب کاربری به دستگاه جدید جابه‌جا کنند. به‌منظور حفظ گفتگوهای خود با مخاطبانتان در واتس‌اپ می‌توانید تمام چت‌ها را کپی و در قالب یک پیوست به آدرس صندوق الکترونیکی خود ارسال کنید. البته واتس‌اپ به‌تمامی کاربران خود توصیه می‌کند در بازه‌های زمانی معین از همه اطلاعات حساب کاربری نسخه پشتیبان (back up) تهیه‌کرده تا برای دسترسی به آن‌ها در مواقع لزوم دچار مشکل نشوند.


انتهای پیام/4133


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته