دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1398 - 14:33
پاتوق نخبگان5/

چهارمین نشست پاتوق نخبگان در خبرگزاری آنا برگزار می‌شود

چهارمین نشست پاتوق نخبگان با عنوان «ربات هوشمند کمک درمان مایا» در خبرگزاری آنا برگزار می‌شود.
کد خبر : 452425
09b0e9d3-4f6a-497f-942c-cc06dec1f9de.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سلسله نشست‌های «پاتوق نخبگان» در راستای معرفی دستاوردهای مخترعان و نخبگان کشور در خبرگزاری آنا برگزار می‌شود.


در چهارمین نشست میزبان الهام رنجکار، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب با موضوع درمان کودکان سرطانی با استفاده از هوش مصنوعی هستیم. این نشست روز چهارشنبه 4 دی‌ماه ساعت 14:30 در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار می‌شود.




بیشتر بخوانید:


دغدغه‌های یک استارت‌آپی؛ از انرژی‌های نوین تا محصولات‌ خلاق/ فناوران و صاحبان ایده، چالش‌های به‌روز کشور را برطرف کنند




رنجکار با ساخت ربات هوشمند مایا در پی درمان کودکان سرطانی گام برداشته است. وی هدف از ساخت این پروژه را طراحی و ساخت یک ربات اجتماعی فیل‌شکل کوچک و قابل حمل برای تعامل با کودکان سرطانی و اوتیسم در محیط‌های مختلف آموزشی و درمانی اعلام کرد.


این ربات حیوان‌نما می‌تواند در سرگرمی و کاهش اضطراب و درد کودکان بیمار در حین فرآیند درمان، همچنین تشویق و آموزش آنها موثر باشد.


همچنین ربات مایا می‌تواند به‌عنوان یک مربی در کنار پزشکان و پرستاران در مکان‌های درمانی حضور داشته باشد و توجه کودکان را در حین پروسه‌های دردناک درمانی به خود جلب کند و با اجرای سناریوهای سرگرم‌کننده و آموزشی، اضطراب و استرس آن‌ها را کاهش دهد.


پاتوق نخبگان


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته