دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1398 - 19:46
هفته پژوهش80/ همراه با نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی؛

ساخت نیمکت پارامتریک توسط محققان دانشگاه آزاد/ استفاده کاربردی از تکنولوژی معماری موجب تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت می‌شود

محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز توانسته‌اند نیمکت پارامتریک با متد الگوریتم visual در نرم افزار گرس هاپر و با اعتنا به مفهوم فرم و ریتم در معماری بسازند.
کد خبر : 451829
14.jpg

امیر شیشه‌بر در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه فناوری همواره برای تسهیل کردن دشواری‌های انسان از ابزارهای دست‌ساز تا پیچیده‌ترین آن‌ها به‌کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تعریف متمایز رشته‌های نوین مهندسی، اهمیت، گستردگی و به‌کارگیری فناوری‌های روز آشکار است.


وی افزود: مهندسی تکنولوژی معماری نتیجه این نوع پیوند رشته‌ای است که بروز واژه‌های نو و زیر مجموعه‌هایی مانند معماری دیجیتال، معماری پارامتریک و... را به همراه دارد. محصولی که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال ارائه کرده‌ایم، حاصل طراحی یک نیمکت پارامتریک با متد الگوریتم visual در نرم افزار گرس هاپر و با اعتنا به مفهوم فرم و ریتم در معماری است.


دبیر کارگروه تخصصی معماری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با بیان اینکه این محصول با توجه به رعایت اصول ارگونومی، تحلیل و آنالیزهای استاتیکی ساخته شده است، گفت: هدف از این کار، نمایش طراحی یک محصول پارامتریک در مقیاس نمایشگاهی از زیر مجموعه مهندسی تکنولوژی معماری و دیجیتال است که در گام‌های بعدی می‌تواند در حوزه‌های مختلف ساختمانی از جمله نماهای پوسته‌ای هوشمند جهت کنترل انرژی به‌کار گرفته شود.



شیشه‌بر عنوان کرد: فراهم آوردن بستر لازم پژوهشی و حمایت‌های مالی جهت مطالعات و پژوهش‌های جدی و چند رشته‌ای، طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه و بهینه‌سازی محصول جهت توجیه اقتصادی گام‌هایی جدی برای به حداقل رساندن فاصله دانشگاه و صنعت است.


وی خاطرنشان کرد: ساخت نیمکت پارامتریک نتایج زحمات مریم خلیلی، احسان خورسندی، کیمیا امینی‌نژاد، مژگان مالکیان، آرین افراسیابی و فرزانه شاه‌نعمتی است و بنده نیز سرپرستی این تیم را برعهده دارم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته