دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1398 - 14:28

معرفی و بررسی بازی Grid؛ یک بازی ماشین‌سواری هیجان انگیز

یکی از مواردی‌که می‌تواند شما را جذب یک بازی ماشین‌سواری کند، طراحی پیست و ماشین‌های داخل بازی است که بازی Grid دارای ۱۳ پیست مختلف است.
کد خبر : 450047
Hero_Grid_2019.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بازی Grid، از جمله بازی‌های اتومبیل سواری و مسابقه‌ای جذاب است که خبرگزاری آنا قصد دارد در ادامه به معرفی و بررسی آن بپردازد.



معرفی بازی Grid


Codemasters  یکی از سازندگان و ناشرانی است که سال‌ها به واسطه توسعه و انتشار عناوین مسابقه ای-ماشین سواری مانند Dirt, F۱ و Grid شناخته می‌شود و بخش اعظم بودجه، نیروی انسانی و در کل تمرکز اصلی این ناشر بر روی عناوین ریسینگ مختلف در قالب‌های گوناگون بوده است.



بخش Career بازی Grid در کل از ۱۰۴ Events و رویداد مختلف تشکیل شده است؛ که در طی این بخش بازیبازان مسابقه‌ها و چالش‌های مختلفی را در قالب مسیر‌ها و مناطق گوناگون پشت سر می‌گذارند و در ابتدای این بخش مخاطبان در سه سناریو و بخش مختلف حضور یافته که در واقع به منزله معرفی و آماده سازی بازیبازان است.


در طی این سه بخش، شما هم با گویندگان که ماشین‌ها و راننده‌ها را اعلام می‌کنند آشنا می‌شوید، و هم به صورت کلی از کلاس‌ها و طیف وسیع ماشین‌های موجود آگاهی پیدا می‌کنید و پس از این بخش که وظیفه مقدمه و آماده سازی دارد، چالش‌ها و مسابقات متفاوت و متعددی پیش روی شماست که هر کدام چالش‌ها و سختی‌های مربوط به خود را دارا هستند.



در بخش مسابقات بازی Grid، امکان دستور دادن به هم تیمی‌ها نیز وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید به آن‌ها دستور دهید که برای کسب رتبه بهتر تلاش کرده و به نوعی حالت تهاجمی به خود بگیرند، یا اینکه سعی کنند رتبه فعلی خود را حفظ کنند.


این فرمان‌ها می‌تواند در برخی لحظات بسیار مفید و کارآمد باشند، خصوصا آن لحظاتی که شما قصد پیشروی سریع و کسب رتبه بهتر را دارید و در این شرایط سبقت و حالت تهاجمی هم تیمی پشت سر شما به عنوان مثال ممکن است در جریان بازی شما نیز اختلال ایجاد کند.


اتومبیل‌های بازی Grid


لیست ماشین‌های بازی Grid کسری‌های خودش را دارد، اما به قدری است که بتواند طرفداران را راضی نگه دارد. در این لیست ماشین‌های کلاسیک بازی Grid تقریبا همان چیزی است که در نسخه Grid Autosport نیز مشاهده کرده بودیم و عالی میشد که اگر شاهد اضافه شدن تعدادی خودرو جدید به این بخش بودیم.


همچنین سه برند فراری، پورشه و هولدن نیز پس از یک غیبت طولانی دوباره به این مجموعه بازگشته‌اند. یکی از نکات جالب بازی هنگامی است که مسابقه شروع می‌شود و ماشین‌ها به نمایش درمی‌آیند، در این لحظه است که می‌توانید جای زخم‌هایی که وسیله شما در رقابت قبل دیده است را مشاهده کنید.


این کار سبب می‌شود که حس کنید این ماشین‌ها واقعا در مسابقه بوده‌اند و از یک موزه وارد پیست نشده‌اند. صدای ماشین‌ها نیز مشکلی ندارد، خیلی کار خاصی انجام نشده است، اما مشکلی هم دیده نمی‌شود.



بررسی بازی Grid از لحاظ بصری


از نظر بصری، بازی GRID در سطح متوسطی قرار دارد و بازی روی رزولوشن ۴K از نظر نورپردازی و کیفیت بافت‌ها بسیار چشم‌نواز است، اما در رزولوشن ۱۰۸۰p آنطور که باید و شاید با کیفیت نیست. همچنین با برخورد به دیوار یا موانع به‌خوبی آثار خرابی ماشین شما مشاهده می‌شود.


اما بااین‌حال مشکل بزرگ بعدی بازی Grid بر می‌گردد به‌طراحی‌های بخش گیم‌پلی بازی که اصلا راضی کننده نیستند.


یکی دیگر از مواردی‌که می‌تواند شما را جذب یک بازی ماشین‌سواری کند، طراحی پیست و ماشین‌های داخل بازی است. در بخش پیست، گرید دارای ۱۳ پیست مختلف است که هرکدام از آن‌ها دارای بخش‌های مختلفی از یک پیست کامل هستند. در ظاهر تعداد راضی کننده‌ای دارند، اما تعداد مسابقات بسیار بالای بازی سبب شده تا بار‌ها و بار‌ها با پیست‌ها و ساختار تکراری آن‌ها روبه‌رو شوید. در بخش طراحی اتومبیل هم بازی عملکرد ضعیفی دارد و در هر کلاس شاهد تنها ۵ الی ۶ ماشین هستیم.


این در حالی است که اگر بازی Grid قصد رقابت با بازی‌های هم سبک خود را دارد، باید از پیست‌های متنوع‌تر و اتومبیل‌های بسیار بیشتری استفاده می‌کرد. اگر هم قصد رقابت را نداشت، محتوا را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کرد که تعداد پایین پیست و اتومبیل‌ها بازیکن را خسته نکند.



بررسی موسیقی و صداگذاری بازی Grid


بازی Grid در بخش موسیقی و صداگذاری عملکر خوبی را از خود به‌نمایش گذاشته است و در منوی بازی و بخش‌های مختلف بازی موسیقی‌های مختلفی به‌گوش می‌رسد که لذت بخش هستند. همچنین در طول بازی هم می‌توانید صدای تشویق تماشاچی‌ها را بشنوید و از همه مهم‌تر، صداگذاری وسایل نقلیه به‌خوبی انجام شده‌اند.


با این‌تفاسیر، ریبوت بازی GRID باید مخصولی می‌بود که بتواند مخاطب را برای ساعت‌ها سرگرم کند و تجربه‌ی لذت بخش گذشته‌ی خود را برای هواداران این سری زنده کند، اما محصول نهایی یک بازی خسته کننده است که تنها برای چند ساعت شما را سرگرم خواهند کرد.


اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به نسخه فورتزا موتور اسپرت یا Project Cars ۲ دسترسی ندارید، نسخه ریبوت گرید شاید بتواند نظر شما را به‌خود جلب کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته