وقتی خودروهای حمل چمدان «خودران» میشوند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرودگاهی در فرانسه به اولین فرودگاه دنیا تبدیل شده است که یک خودروی حمل چمدان خودران را آزمایش میکند. این جدیدترین نمونه استفاده از فناوریهای در حال توسعه است که صنایع مختلف با توجه به سودمند بودن آنها، به استفاده از این فناوریها تمایل پیدا کردهاند.
این خودرو در فرودگاه تولوز-بلانیاک مورد آزمایش و استفاده قرار گرفت است. ایرفرانس گفت: معرفی این وسیله نقلیه بدون راننده، آن را یک قدم به ایجاد فرودگاه هوشمند نزدیکتر میکند.
این خودرو توسط شرکت Charlatte Autonom، برای بهبود ایمنی و افزایش عملکرد جریان جابجایی چمدانها طراحی و ساخته شده است. این خودرو در عین حال اپراتورها را آزاد میگذارد تا بر تصمیمگیری و اقدامات مدیریتی متمرکز شوند، که باعث صرفهجویی در وقت و افزایش راندمان هنگام رسیدگی به امور هواپیماها میشود.
این خودرو که Autonom Tract AT135 نام دارد میتواند توسط اپراتور نیز رانده شود و شبیه خودروهای معمولی حمل چمدان است که دارای صندلی راننده و فرمان است. همچنین مجهز به سیستمهای خودران قدرتمند است که شامل سنسورها، دوربینها و فناوری GPS برای پیمایش ایمن و دقیق میباشد.
سرعت این خودرو به 40 کیلومتر بر ساعت میرسد که برای فضای فرودگاهی کافی است.
هنگامی که چمدان مسافران به منطقه مرتبسازی میرسد، یک کارگر فرودگاه آنها را در محفظههایی که به خودروی خودران متصل اند، قرار میدهد. سپس کارگر برای انتخاب مقصد از یک صفحه لمسی روی داشبورد وسیله نقلیه استفاده میکند و آن را به سمت هواپیما میفرستد. با رسیدن به هواپیما، چمدانها به داخل هواپیما حمل میشوند و پس از آن وسیله نقلیه به منطقه مرتبسازی چمدانها بازگردانده میشود.
فرودگاهها به طور فزایندهای به سمت هوشمندسازی امکاناتشان پیش میروند. برای مثال از مواردی که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته، میتوان به اتوبوسهای خودران که مسافران را جابجا میکنند یا رباتهایی که خودروی مسافران را به طور خودکار در پارکینگ، پارک میکنند، اشاره کرد. برخی فرودگاهها نیز برای افراد معلول و ناتوان صندلیهای چرخدار هوشمند و خودران تعبیه کردهاند که میتوان توسط یک اپلیکیشن در تلفنهمراه، آن را فراخواند و استفاده کرد.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/