دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1398 - 20:24

ترویج نوآوری میان دانشجویان سرعت گرفت

معاونت حمایت و ترویج علم و فناوری با هدف ترویج علم و فناوری با چند دانشگاه کشور تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است.
کد خبر : 449633
13950829000107_Test_PhotoJ.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاونت حمایت و ترویج علم و فناوری به تازگی کار خود را در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری آغاز کرده است تا ترویج علم و فناوری و انجام فعالیت‌های نوآورانه در مراکز علمی کشور با سرعت بیشتری انجام شود.


در این راستا این معاونت در حال حاضر با دانشگاه‌ شیراز، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است و به زودی نیز تفاهم‌نامه‌های دیگری با سایر مراکز علمی کشور امضاء می‌کند.


همکاری در راستای برگزاری جشنواره‌های علمی و پژوهشی دانشجویی مانند تزهای سه دقیقه‌­ای، نوآوری‌های آموزشی و روش­‌های انتقال مفاهیم مبتنی بر سرگرم‌­آموزی در این تفاهم‌نامه‌ها دنبال می‌شود.


همچنین تشکیل دبیرخانه ترویج علم در دانشگاه یکی از اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود تا‌ تعيين و تدوين راهکارهای اجرايی بهينه در راستای تحقق سياست­گذاری‌های علمی نقشه جامع علمی کشور سرعت گیرد.


البته از دیگر اقداماتی که می‌توان به آن اشاره کرد رونق همکاری برای اجرای پروژه‌های مشترک ترویج علم در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی، فارس و کشور است که از نيازهای علمی در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق نشایت می‌گیرد.


همچنین همکاری جهت تأسیس مراکز ساخت خلاق، همکاری در راستای برگزاری رویدادهای علمی سرگرم‌آموزی در سطح استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی، فارس و ایجاد موج‌های مردمی، تلاش در راستای راه‌اندازی گروه ارتباط با مدارس در دانشگاه‌های اصفهان، تبریز و شیراز، فارس و همکاری در راستای شبکه‌سازی فعالان و مؤثرین ترویج علم در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی، فارس از دیگر اهداف آن است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته