دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1398 - 17:57
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در گفتگو با آنا:

بخش عمده‌ای از جریان انقلاب اسلامی در دل جنبش‌ دانشجویی شکل گرفته است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش عمده‌ای از جریان انقلاب اسلامی در دل جنبش‌ دانشجویی شکل گرفته و دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی، باید از چنین رویکردی برای تبیین در دانشگاه‌ها استفاده کنند.
کد خبر : 449489
636793423488447396.jpg

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به مناسبت نکوداشت روز دانشجو گفت: شانزدهم آذر که در تقویم کشور روز دانشجو نامگذاری شده، یک نقطه عطف تاریخی در فضای آموزش عالی کشور است. شانزدهم آذر 1332 به لحاظ تاریخی، یادآور شهادت سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ورود نیکسون، معاون رییس‌جمهور وقت آمریکاست.


وی افزود: ورود نیکسون به ایران فقط چند ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد، بیانگر این بود که قرار است آمریکا در ایجاد خفقان و سرکوب حرکت‌های مردمی و نابود کردن دولت‌های متکی بر نگاه مردم، یک نقش جدی بازی کند. در آن روزها، دانشجویان سیاسی و نخبه، در یک فضای مظلومانه موضوع کودتا را با حساسیت پیگیری کردند و تا جایی که توان داشتند، مقابل سلطه‌گری آمریکا ایستادند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: حماسه‌ای که شانزدهم آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران رقم خورد، یک حرکت دقیق، حساب شده و مبتنی بر حس وطن‌پرستی و تبعیت از اسلام ناب بود. اکنون با توجه به فضایی که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان نصیب ملت شده، دست دانشجویان و آحاد مردم برای برگزاری مناظره و اظهارنظر باز است. این در حالی است که چهره آمریکا و دیگر دشمنان ایران اسلامی، نسبت به گذشته برملاتر و دشمنی‌های شیطان بزرگ، با تحریم‌های ظالمانه و حمایت از فتنه­ها نمایان‌تر شده است.


حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه امروز آمریکا و دست نشانده هایش، همه جانبه خود را مقابل پیشرفت‌های جمهوری اسلامی قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این نقطه جغرافیایی، ملت ایران و مردم منطقه،‌ دستشان باز و نفس‌شان آزاد شده است. همچنین وحدت ملت ما توسعه یافته است و مردم و دانشجویان، آگاهی بیشتری نسبت به گذشته پیداکرده‌اند.


وی بیان کرد: توجه به این نکته مهم نیز ضروری است که بخشی عمده‌ای از جریان انقلاب اسلامی در دل همین جنبش‌ دانشجویی شکل گرفته و دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، باید از چنین رویکردی برای تبیین و بصیرت افزایی دانشجویی در دانشگاه‌ها استفاده کنند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه؛ «اهميت دانشگاه مساوی است با اهميت آينده کشور. اگر می‌‌خواهيد کشوری آباد و پايدار داشته باشيد و در دنيا بدرخشد بايد دانشگاه به معنای واقعی کلمه به يک دانشگاه اسلامی تبديل شود.»، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس ضرورت‌های پس از انقلاب با حمایت حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و بزرگان نظام شکل گرفت، امروز به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیا تبدیل شده و یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی و دارای جایگاه ویژه در آموزش عالی کشور است.


کلانتری گفت: شانزدهم آذر، روز مغتنمی است که ضمن تقدیر از دانشجویان برتر و برگزیده آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، بار دیگر با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری،‌ تجدید میثاق کنیم و ضمن توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب، گام‌های خود را در مسیر رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، استوارتر از گذشته برداریم.   


وی در پایان خاطرنشان کرد: حتم داریم ملت با بصیرت ایران و جامعه دانشگاهی به راهی که 40 سال پیش انتخاب کرده‌اند همچنان اعتماد دارند و با همه وجود نسبت به اسلام ناب و مسیری که در آن حرکت می‌کنند، آگاهند. ان شاءلله در سایه قرآن و عترت (ع) و عنایت حضرت ولی عصر(عج)، کشتی انقلاب در دل طوفان‌ها با صلابت به راه خود ادامه خواهد داد و به سرمنزل مقصود خواهد رسید.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

برچسب ها: 16 آذر روز دانشجو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته