دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 17:21

مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد: دانشگاه تنها محیط ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی است

مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای قرآن و عترت استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه را تنها محیط برای ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی دانست و بر انجام فعالیت‎های مؤثر در این زمینه تأکید کرد.
کد خبر : 44875

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالرضا صادقی افزود: یکی از مطالبات رهبری در حوزه‎ی قرآن و عترت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که تا کنون چندین همایش در این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده‌است.


این مسئول درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه قرآن، سخنان حجت‌‎الاسلام حمید محمدی را یادآور شد و گفت: طبق نظر دبیر شورای توسعه قرآنی شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در انجام فعالیت‎های قرآنی بی بدیل است.


وی خاطرنشان کرد: یکی از عملکردهای مهم پژوهشکده قرآن و عترت، درس آشنایی با قرآن کریم است که در دانشگاه آزاد اسلامی یک واحد است، اما دو ساعت تدریس دارد و این امر فقط در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‎شود، دانشجو برای این درش شهریه واریز نمی‎کند و هزینه‎ بالایی برای دانشگاه دارد، اما دانشگاه برای اینکه بتواند در راستای تبیین ارزش‎های قرآنی موفق باشد، این واحد درسی را برای دانشجویان ارائه می‎کند.


صادقی: باید کانون‎های دانشجویی استانی در واحدها و مراکز استانی راه‎اندازی و تقویت شود

صادقی با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی از حافظان و قاریان قرآن در کانون‎های قرآن و عترت از اهمیت اساسی برخوردار است، عنوان کرد: شورای قرآن و عترت استان به عنوان یک نماد و یک نهاد کاملاً ضروری برای اقدامات قرآنی و اسلامی در استان است و در جلسه اول یا دوم باید یک نفر به عنوان دبیر شورا در استان انتخاب و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شود.


مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید کانون‎های دانشجویی استانی در واحدها و مراکز استانی راه‎اندازی و تقویت شود.


در بخش دیگری از این جلسه رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم در راستای رسیدن به مطالبات رهبری به پژوهش‎های قرآنی بیشتر توجه شود.


سید محمدرضا حسینی طباطبایی با بیان اینکه این دومین جلسه قرآن و عترت استان سیستان و بلوچستان است و باید نتایج مثبتی در حوزه‎ قرآن و عترت از این جلسات حاصل شود، گفت: در عرصه‎های مختلف علمی طرح‎های پژوهشی دیده می‎شود اما متأسفانه در حوزه‎ی قرآنی جای خالی این طرح‎های علمی و پژوهشی به خوبی احساس می‎شود.


این مسئول تصریح کرد: راه‎اندازی کانون‎های علمی قرآنی به کمک کانون‎های قرآن و عترت در دانشگاه می‎تواند عملکرد بسیار موفقی داشته باشد.


در ادامه این جلسه رؤسای دفاتر فرهنگ اسلامی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی گزارش عملکرد ارائه کردند و مهدی دولتی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به عنوان دبیر شورای قرآن و عترت استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته