دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1398 - 09:56

خدمات آزمایشگاهی از مرزهای ایران عبور می‌کند

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که محصولات و خدمات آزمایشگاهی ایران رشد قابل قبولی دارد، گفت: کشورهای همسایه بازار خوبی برای این خدمات محسوب می‌شوند.
کد خبر : 448310
thum-b29682e7431829743fe-asadifard_139834.jpg

به گزارش حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی چند سالی است در زیست‌بوم فناوری و نوآوری به متقاضیان در حوزه‌های مختلفی مانند فنی و مهندسی، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن؛ حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی و حوزه‌های زیست فناوری و پزشکی ارائه خدمت می‌کند.


این شبکه هر سال با توسعه تعداد اعضای خود، خدماتش را به‌روزرسانی و همه‌گیرتر می‌کند. یکی از برنامه‌های مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری عرضه محصولات این حوزه به بازارهای بین‌المللی است.


رضا اسدی‌فرد با اشاره به این نکته که «ورود به بازار خدمات آزمایشگاهی خارجی، به‌ویژه کشورهای همسایه را به صورت جدی در دستور کار شبکه قرار داده‌ایم»، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازار کشورهای همسایه تاکید کرد.


به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از پژوهشگران در کشورهای همسایه، بیان می‎کند: این ظرفیت، بستر مناسبی برای توسعه خدمات آزمایشگاهی ایران است. به همین دلیل تلاش ‌می‌کنیم محصولات و خدمات آزمایشگاهی کشور را به کشورهای هم مرز با ایران عرضه کنیم.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته