دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1398 - 03:35
با این برنامه؛

بیماری دیابت را کنترل کنید

«سنتر هلث» اپلیکیشنی کاربردی است که با استفاده از هوش مصنوعی و گجت پزشکی میزان قند خون بیماران مبتلا به دیابت را کنترل می‌کند.
کد خبر : 446500
Wall-of-sweets-e1535647968627.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دیابت یکی از بیماری‌های بسیار شایع است که حدود 425 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. متأسفانه درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و تنها راه برای مدیریت آن کنترل دقیق و مداوم میزان قند خون بیمار است. به لطف تکنولوژی کنترل و مدیریت دیابت آسان‌تر از گذشته شده و می‌توان به کمک اپلیکیشن‌های هوشمند و گجت‌های پیشرفته وضعیت سلامت بیمار را در حالت عادی نگه داشت.


«سنتر هلث» یک اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت بیماری دیابت است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه «آریا» نام دارد که یک ابزار هوش مصنوعی است. پس از این که کاربر میزان قند خون خود را وارد اپلیکیشن کرد، آریا، آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و در صورت بالا یا پایین بودن آن، به کاربر نوتیفیکیشن ارسال می‌کند.


برای مثال اگر آریا تشخیص دهد که تزریق انسولین میزان قند خون را به‌شدت کاهش داده است، برای کاربر نوتیفیکیشنی ارسال می‌شود. این ابزار هوشمند الگوهای مصرف دارو و غذای کاربر را نیز بررسی می‌‌کند تا در صورت بروز مشکل آن را اطلاع‌رسانی کند.


سنتر هلث مجهز به یک گلوكومتر (یک ابزار پزشکی که برای تعیین تخمینی غلظت گلوکز در خون به‌کار می‌رود) به نام «نانو» است. این گجت به گوشی هوشمند متصل می‌شود و پس از اندازه‌گیری سطح قند خون کاربر، این اطلاعات را به‌صورت مستقیم وارد اپلیکیشن سنتر هلث می‌کند. این برنامه سازگاری مناسبی با دیگر اپلیکیشن‌‌های سلامتی دارد.


بنابراین فرقی ندارد که کاربر از دکس‌کام، مدترونیک، فیت‌بیت، گوگل فیت یا اپل هلث استفاده می‌کند، سنتر هلث از تمامی این برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند و اطلاعات سلامت کاربر را در این پلت‌فرم‌ها همگام‌سازی می‌کند. این اپلیکیشن در نسخه‌های وب، اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار دارد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته