دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1398 - 10:29

آینده‌ای سریع‌تر با پهنای باند 10G

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در آمریکا در آینده‌ای نزدیک پهنای باند 10G را به مردم ارائه خواهند کرد.
کد خبر : 446255
10G-logo.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیو اطلس، به لطف جادوی اینترنت، ما بیشتر از گذشته با یکدیگر در ارتباط هستیم. با این حال، استفاده از اینترنت هر سال به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. بیشتر شبکه‌های خانگی از پهنای باند 1G استفاده می‌کنند، اما این سرعت‌ها با تقاضای فزاینده ما مطابقت ندارند.


اما این تقاضا از کجا می‌آید؟ پاسخ ساده این است... شما! سرویس‌های پخش ویدئویی مانند نتفلیکس، هولو و آمازون در دهه گذشته به مرز انفجار رسیده‌اند و در حال حاضر حدود 70 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال 2022 چهار برابر شود. با توجه به این واقعیت که خانه‌های مدرن سریع‌تر از گذشته با دستگاه‌های هوشمند سازگار می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط هر خانواده تا سال 2020 حدود 50 دستگاه به اینترنت متصل داشته باشد.



به همین دلیل NCTA یا انجمن اینترنت و تلویزیون آمریکا در حال ترغیب شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت کابلی است که پهنای باند 10G را توسعه دهند. در اصل، 10G به معنی 10 گیگابایت در ثانیه است، که 10 برابر سریعتر از سرعت 1G می‌باشد که اکثر شرکت‌ها در حال حاضر آن را ارائه می‌دهند. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت کنونی در حال ساختن زیرساخت‌های فیبری هستند که به زودی 85 درصد خانه‌های ایالات متحده را تأمین می‌کنند و آزمایش‌های میدانی از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.



پهنای باند 10G موضوعات مربوط به پخش آنلاین، گیمرها و تولیدکنندگان محتوا را حل می‌کند، و منجر به نوآوری عمیق‌تر در سراسر اینترنت می‌شود. 10G این امکان را فراهم می‌آورد که تجربیات VR و AR،‌ بدون اینکه با محدودیت‌های شبکه فعلی روبرو شده، با داده‌های سنگین اجرا شوند. پهنای باند سریع و قابل اعتماد همچنین می‌تواند به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی این امکان را بدهد که از راه دور بیماران را ویزیت کنند و بیماری آنها را تشخیص دهند، و به این صورت هزینه‌های مسافرتی را از بین برده و مراقبت‌های بهداشتی را قابل دسترس‌تر کنند.


در حقیقت 10G این پتانسیل را دارد تا شیوه زندگی ما را تغییر دهد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته