دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1398 - 13:14

ارائه تخفیف 20 درصدی استفاده از آزمایشگاه‌ به دانشجویان

بنیاد علوم کاربردی رازی برای انجام آزمون‌های آزمایشگاهی به دانشجویان تخفیف 20 درصدی می‌دهد.
کد خبر : 445703

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بنیاد علوم کاربردی رازی مجموعه‌ای آزمایشگاهی است که در سال 1392 تأسیس شده و در حوزه فلزی، شیمی، معدنی و پلیمر خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند. بخش قابل‌توجهی از خدمات آزمایشگاهی این بنیاد در حوزه فلزی ارائه می‌شود که شامل آزمایشگاه کوانتوم متر، آزمایشگاه خواص مکانیکی، آزمایشگاه متالوگرافی و آزمون‌های خوردگی و آزمون‌های غیرمخرب می‌شود.


غلامرضا کندی، مدیر پخش پذیرش بنیاد علوم کاربردی رازی در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: آزمون‌ها در آزمایشگاه شیمی به روش انحلالی انجام می‌شود و دستگاه و تجهیزاتی برای اندازه‌گیری عناصر سنگ‌ها و فلزات فراهم شده است. همچنین مواد دارای محدودیت در آزمایشگاه کوانتوم متر نیز در آزمایشگاه شیمی انجام می‌شود.


وی افزود: در روش کوانتوم‌متر محدودیت‌هایی برای آزمایش برخی از مواد وجود دارد که این محدودیت‌ها در روش‌های شیمی وجود ندارد. بنابراین متخصصان می‌توانند در تمام پایه‌ها با روش انحلال مقدار و درصد عناصر را با دقت ppm اندازه‌گیری کنند.


مدیر بخش پذیرش این بنیاد مطرح کرد: تجهیزات دیگر در آزمایشگاه شیمی شامل دستگاه کربن گوگرد گیری می‌شود که قادر به محاسبه اندازه‌گیری گوگرد و کربن در درصدهای بالا است. یکی از آزمایشگاه‌ها بنیاد کاربردی رازی نیز در حوزه صنایع معدنی ارائه خدمات می‌کند که کارهای تحقیقاتی اندازه‌گیری عنصری یا اندازه‌گیری ترکیب سنگ‌ها در آن انجام می‌شود و مقدار و درصد ترکیبات معدنی و دارویی را مشخص می‌کند.


وی در خصوص شرایط پذیرش آزمایش‌های دانشجویی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: اگر «گرنت» داشته باشند می‌توانند به قسمت پذیرش بنیاد علوم کاربردی رازی مراجعه کنند، نمونه‌ آزمایشگاهی را ارائه بدهند و فرم پذیرش را تکمیل کنند. بعد از معرفی، هویت شخص دارای گرنت مشخص شود و بخش مالی بنیاد از طریق ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تقاضانامه را بررسی می‌کنند.


کندی افزود: دانشجویانی نیز که قصد دارند از گرنت استادشان استفاده کنند، می‌توانند با ارائه نامه‌ای از سوی استاد مربوطه از «گرنت» آنها استفاده کنند. همچنین تخفیف 20 درصدی برای تمام آزمون‌های فلزی و غیرفلزی به تمامی دانشجویان ارائه می‌شود. این تسهیلات تنها با ارائه کارت دانشجویی انجام می‌شود و معمولاً سقفی برای هزینه آزمون‌های دانشجویی در نظر گرفته نمی‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته