دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1398 - 01:02

اپلیکیشنی برای بهبود سلامت روان و عملکرد ذهنی

«نویزلی» اپلیکیشنی است که با تولید نویز و صداهای مختلف بهره‌وری، تمرکز و احساس آرامش فرد را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 445317
app.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حتماً تاکنون نام «نویز سفید» به گوشتان خورده است. این نویز ترکیبی از تمام فرکانس‌های صدا با تراکم طیف ثابت است که همه آن‌ها را به‌صورت یک‌نواخت پخش می‌کند. نویزها انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز تأثیر خاصی بر عملکرد ذهنی انسان می‌گذارند.


برای مثال از نویز سفید برای افزایش تمرکز استفاده می‌شود. نویز قهوه‌ای می‌تواند بیماری‌های شنیداری را درمان کند و نویز صورتی به شخص کمک می‌کند تا از شر صداهای مزاحم محیط راحت شود. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که تأثیر، مزایا و مضرات نویزهای متفاوت بر ذهن انسان را ارائه می‌کند. «نویزلی» یک اپلیکیشن کاربردی است که علاوه بر فراهم کردن اطلاعات در خصوص نویزهای مختلف، قابلیت پخش آن‌ها را نیز دارد.


 این برنامه علاوه بر پخش نویز صورتی، قهوه‌ای و سفید صداهای طبیعی آرام‌بخش نیز به کاربران ارائه می‌دهد. نویزلی یک تایمر دارد که تعامل نویزی را بعد از گذشت مدت زمان مشخصی متوقف می‌کند که می‌تواند برای صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی بسیار مفید واقع شود. کیفیت پخش نویزها در نویزلی بسیار بالاتر از اپلیکیشن‌های دیگر است و این برنامه تنها برای گوشی‌های هوشمند یا سیستم عامل اندروید در دسترس قرار دارد.


نویزلی با پخش نویز و رنگ در پیش‌زمینه نه‌تنها در هنگام کار کردن بلکه برای ریلکس کردن نیز مفید است. گوش دادن به برخی از نویزها خلاقیت و بهره‌وری فرد را افزایش می‌دهد. از نویزلی در کنار افزایش تمرکز و بهره‌وری، برای خواب و ریلکس کردن نیز استفاده می‌شود. این برنامه با پخش صداهای طبیعی چون باران، طوفان، باد، پرندگان در جنگل، خش‌خش برگ‌ها، جریان آب، ساحل با صدای مرغان دریایی و امواج، آتش، شب‌های تابستان با صدای جغد و جیرجیرک، کافی‌شاپ و صدای تلق‌وتلوق قطار فضایی آرام‌بخش برای کاربر ایجاد می‌کند.


نویزلی امکان پخش صداها به‌صورت آفلاین را نیز دارد، بنابراین از این لحاظ گزینه مناسبی برای استفاده در سفر است. هم‌چنین امکان ترکیب صداهای مختلف در این برنامه برای کاربران فراهم شده است. امکان استفاده این برنامه در بک‌گراند نیز وجود دارد بدین ترتیب کاربران می‌توانند علاوه‌بر گوش دادن به صداها و نویزهای مورد علاقه‌شان با برنامه‌های دیگر گوشی نیز کار کنند.


از نویزلی می‌توان برای انجام یوگا و مدیتیشن، درمان بی‌خوابی، کاهش استرس و اضطراب، تسکین میگرن و سردرد نیز استفاده کرد. این برنامه برای کاهش اثرات وزوز گوش، اختلال کمبود توجه و اختلال بیش‌فعالی بهره گرفت.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته