دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1398 - 14:13
هفته ترویج علم43/ مدیر اجرایی یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد؛

ساخت بومی پرینتر سه‌بعدی با یک‌چهارم هزینه مشابه خارجی

مدیر اجرایی یک شرکت دانش‌بنیان از تولید پرینتر سه‌بعدی فلز با تکنولوژی SLM در کشور خبر داد و اظهار کرد: هزینه تولید این محصول یک‌چهارم مشابه خارجی آن است.
کد خبر : 444816
_MID0358.jpg

پژمان فلک در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک اظهار کرد: استقبال از نمایشگاه صنعت نسبت به نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک بهتر بود؛ البته این اولین باری است که در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم و سال آینده با آمادگی بیشتری در این نمایشگاه شرکت خواهیم کرد؛ در نمایشگاه لیزر محصولات خوب و قابل دفاعی ارائه‌ شده است.




بیشتر بخوانید:


علم باید در زندگی مردم جاری و ساری شود/ زیست‌بوم ترویج علم تبیین می‌شود




این عضو شرکت دانش‌بنیان در خصوص محصولی که در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند، گفت: این محصول از صفر تا صد در شرکت ما طراحی و ساخته‌ شده است. اولین و تنها تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی فلزی با تکنولوژی SLM در کشور هستیم؛ این دستگاه مشابه خارجی بسیاری دارد؛ اما در کشور تاکنون تولید نشده است.


فلک ادامه داد: واردات دستگاه پرینتر سه‌بعدی فلزی به علت تحریم به کشور غیرممکن است؛ ما در حال فراهم کردن مقدمات صادرات آن نیز هستیم. قیمت این دستگاه یک‌چهارم مشابه خارجی آن است.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب