دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1398 - 02:29

دانشجویان و مسئولان وظیفه فراهم کردن انس بیشتر دانشجویان با قرآن را دارند

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان گفت: برای اجرای مطالبه رهبری تمامی ما دانشجویان و مسئولین دانشگاه وظیفه داریم زمینه‌ها را برای انس بیشتر دانشجویان با قرآن کریم را فراهم و بستر این ارتباط بین جوانان و قرآن و اهل بیت را محیا کنیم.
کد خبر : 444167
photo_2019-11-09_16-54-11 (2).jpg

سیدمحمد حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی روزهای ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه را به عنوان هفته قرآن دانشگاه‌ها نامگذاری کرده است. در این هفته تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور حال و هوای قرآنی می‌گیرند.


وی افزود: کانون‌ قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان نیز در جهت انس بیشتر دانشجویان با قرآن کریم برنامه‌هایی در نظر گرفته است که مهمترین آن‌ها شامل جلسه اُنس با قرآن که در این محفل، قرآن توسط قاریان برجسته کشوری که از دانشجویان دانشگاه هستند تلاوت می‌شود و بعد از آن سخنرانی مختصری درمورد مفاهیم و تفاسیر آیات توسط نماینده نهاد رهبری در دانشگاه صورت می‌گیرد.


دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان بیان کرد: برنامه بعدی که کانون قرآن و عترت این هفته در نظر گرفته است مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب دقایقی با قرآن، نوشته حجت الاسلام و المسلمین قرائتی است. در این هفته کانون قرآن و عترت در نظر دارد در فضای مجازی طرح ختم گروهی قرآن را نیز برگزار کند که ثواب آن به امام و شهدای انقلاب و دفاع مقدس برسد.


حسینی‌پور عنوان کرد: یکی دیگر از تصمیمات شورای کانون قرآن و عترت، طرح تجلیل از خادمین قرآنی دانشگاه است که در طول یکسال گذشته زحمت خادمی به مسجد و تلاوت قرآن را کشیده‌اند، در این طرح اعضای کانون تصمیم دارند تقدیر نامه و ‌هدیه‌ای به عنوان یادگاری به این دانشجویان عزیز تقدیم کنند. 


وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از محافل انس با قرآن کریم در ماه رمضان فرمودند جوانان انس با قرآن را بیشتر کنید. تمامی ما دانشجویان و مسئولین دانشگاه وظیفه داریم زمینه‌ها را برای انس بیشتر دانشجویان با قرآن کریم را فراهم و بستر این ارتباط بین جوانان و قرآن و اهل بیت را محیا کنیم. البته نباید فراموش کرد که دشمنان اسلام و انقلاب تمام تلاش خود را خواهند کرد که جوانان دانا و فهیم ما از قرآن و مفاهیم آن دور شوند ولی با توکل به خداوند و یاری اهل بیت و امام عصر(عج) و همت جوانان انقلابی دشمنان همانطور که دشمن در تمامی جنبه‌ها شکست خورده است در این مورد نیز شکست خواهد خورد و به هدف شوم خود نخواهد رسید.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن و عترت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته