دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1398 - 12:50

میمون باستانی سرنخ‌هایی از تکامل پیاده‌روی موجود 2 پا را ارائه می‌دهد

کشف موجودی که در درختان زندگی می‌کرد اما روی پاهای عقب خود می‌ایستاد، حاکی از آن است که راه رفتن روی دو پا میلیون‌ها سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد ظهور کرده است.
کد خبر : 443858
d41586-019-03418-2_17349088.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیچر، کشف موجودی که در درختان زندگی می‌کرد اما روی پاهای عقب خود می‌ایستاد، حاکی از آن است که راه رفتن روی دو پا میلیون‌ها سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد ظهور کرده است.


بقایای فسیل شده یک گونه تازه کشف شده از میمون باستانی نشان می‌دهد که شاید میلیون‌ها سال قبل از ظهور اولین انسان‌ها بتواند روی دو پا قدم بزند.


این یافته، ایده پذیرفته شده را به چالش می‌کشد که پیاده‌روی دو پا خیلی دیرتر در اجداد انسان‌های مدرن تکامل یافته است؛ داشتن اسکلت سازگار برای حرکت منظم در دو پا یک ویژگی منحصر به فرد و تعیین کننده هومینین‌ها یا همان گروه تکاملی است که ما به آن تعلق داریم. با این وجود همه محققان با این نتیجه‌گیری موافق نیستند و هنوز مشخص نیست که این حیوان باستانی در درخت تکاملی میمون کجا قرار می‌گیرد.


میمون تازه کشف شده به نام دانویوس گوگنموسی(Danuvius guggenmosi)، بیش از 11 میلیون سال پیش در منطقه آلمان امروزی زندگی می‌کرد؛ فسیل‌ها نشان می‌دهد که اگرچه این حیوان دارای بازوهای طولانی برای آویزان کردن از درختان بود، اما ویژگی‌های پاها و ستون فقرات آن حاکی از آن است که ممکن است بتواند روی پاهای عقب خود نیز حرکت کند.


اگر این نتیجه گیری مورد استقبال دانشمندان واقع شود، می‌تواند در مورد چگونگی و زمان پیاده‌روی روی دوپا، که در حال حاضر یک رمز و راز است، روشن شود.


«رامیدوس» هومینین 4.4 میلیون ساله به وضوح دوپا بود و در برخی از گونه‌ها نکاتی درباره موجود دوپا وجود دارد که بین 6 تا 7 میلیون سال قدمت دارند. اما گوگنموسی که بیش از 11 میلیون سال پیش میزیسته به نظر می‌رسد موضوع راه رفتن روی دو پا را به پیش از شاخه هومینین‌ها ببرد، درخت تکاملی گوگنموسی(موجود تازه کشف شده) از هومینین‌ها که تقریباً 7 میلیون سال پیش وجود داشتند شامل شامپانزه‌ها و بونوبوس‌های مدرن تکامل یافته‌تر است.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

برچسب ها: میمون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته