غولهای تکنولوژی به مبارزه با جعل دیجیتال پیوستند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، گسترش رسانهها و اخبار جعلی تبدیل به مشکل بزرگی شده که مانند سرطان به جان دنیای دیجیتال افتاده است. حال ادوبی، توئیتر و نیویورک در حال همکاری هستند تا راهی برای مبارزه با آن پیدا کنند.
این سه کمپانی پروژه ابتکاری «اصالت محتوا» را با هدف ایجاد استانداردی برای اسناد اختصاصی رسانههای دیجیتال راهاندازی کردهاند. این روش استاندارد با یک بررسی ساده به فرد اطلاع میدهد که تصویر یا ویدئو قانونی بوده یا دستکاری شده است. در این روش از سیستم اختیاری ادوبی استفاده میشود که به ایجادکننده و منتشرکننده اجازه ضمیمه اطلاعات و اسناد اختصاصی را به محتوای به اشتراکگذاری شده میدهد.
در حالی که تهیهکنندگان محتوا اعتبار آن را دریافت میکنند، گزینهای به نام «دنباله اسناد» در اختیار باقی کاربران قرار میگیرد که مسیر ردیابی به منبع اصلی را امکانپذیر میکند. نمونه اولیه فعلی به صورت درون برنامهای در برنامه فتوشاپ ادوبی قرار دارد، اما قرار است امکان انتقال آن به هر برنامه خلاق دیگری نیز فراهم شود.
این برنامه ابتکاری تا زمانی که تعداد کمپانیهای همکار افزایش پیدا نکند به صورت رسمی شروع به کار نخواهد کرد. همچنین پرسشهای زیادی در خصوص این برنامه وجود دارد که باید پاسخی برای آنها ارائه شود. ازجمله:
این برنامه ابتکاری چگونه از جعل اطلاعات جلوگیری میکند؟
از چه فرمتهایی پشتیبانی میکند؟
این برنامه به صورت رایگان عرضه میشود؟
امکان استفاده از آن تنها از طریق برنامههای بزرگ خلاقانه مانند ادوبی ممکن است؟
اگر این برنامه براساس استاندارد جهانی تنظیم شده میتواند راهکار مناسبی برای مبارزه با جعل عمیق و راههای دیگر تشویش اذهان عمومی باشد.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/