خطر جدی که گریبانگیر صنعت خدمات دیجیتال شده است/ تمرکز بر توسعه صنعت خدمات دیجیتال در کشور
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، انجمن صنفی خدمات دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با صدور بیانیهای تأکید کرد: صنعت خدمات دیجیتال تمام تمرکز خود را بر توسعه صنعت خدمات دیجیتال در کشور قرار داده است اما به دلیل برخی اقدامات غیرکارشناسی در معرض آسیب قرار گرفته است.
متن بیانیه به این شرح است:
با درود و صلوات بر پیامبر اعظم(ص) و خاندان مطهر ایشان و با عرض تبریک به مناسبت اعیاد مبارک ماه ربیعالاول، مواردی را به استحضار ملت شریف و سرافراز ایران میرسانیم:
1- صنعت خدمات دیجیتال و ارزش افزوده یکی از شفافترین صنایع در کشور است که تمامی سرویسهای آن پس از تأیید وزارت ارشاد و اپراتورهای کشور فعال شده و ریال به ریال درآمد شرکتهای آن توسط اپراتورهای کشور و تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه شده و به شرکتهای ارائهدهنده سرویس و محتوا پرداخت میشود، به طوریکه تا امروز همه مشترکین میتوانستند سرویسهای فعال خود و هزینه آن را در اپلیکیشنهای اپراتورها مانند "همراه من" و "ایرانسل من" و در قبوض خود و یا از طریق سامانه *800# مشاهده کرده و هم اکنون نیز همه اطلاعات درآمدی شرکتها برای مردم در دسترس قرار گرفته است که مطمئنا در کمتر صنعتی چنین امکانی وجود دارد.
2- ضروری است به اطلاع ملت شریف ایران برسد که مجموع درآمد حاصل از ارائه خدمات دیجیتال و ارزش افزوده از طریق دو اپراتور موبایل کشور بین ذینفعان مختلفی شامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به نمایندگی از دولت (بین 10% تا 15%)، اپراتورهای تلفن همراه (بین 20% تا 50%)، شرکتهای اگریگیتور (بین صفر تا 10%) و شرکتهای ارائهدهنده خدمات (بین 30% تا 60%) تقسیم میشود. این درآمد صرف تأمین هزینههایی مانند تامین و توسعه شبکههای ارتباطی، تامین زیرساختهای فنی نظیر پلتفرمها، اپلیکیشنها و نرمافزارهای مورد نیاز، هزینههای تولید و تامین محتوا و هزینههای تبلیغات میشود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به عنوان نماینده دولت و صادرکننده پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در سالهای 1396 و 1397 مجموعاً قریب به 5000 میلیارد ریال از محل ارائهی این خدمات از طریق اپراتورهای تلفن همراه کشور درآمد داشته است.
3- با توجه به گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجموع شکایات ثبت شده در مورد خدمات ارزش افزوده در تابستان 1398، 198 مورد و تعداد شکایات ثبت شده در مورد خدمات دیتا و اینترنت اپراتورهای تلفن همراه 14777 مورد بوده است. لذا چنانچه هدف آن سازمان محترم از انتشار اطلاعات مربوط به میزان مصرف مشترکین نیز افزایش شفافیت و صیانت از حقوق مشتریان باشد، ضروری است با در نظر گرفتن این آمار، اطلاعات مصرف دیتا، مکالمه، رومینگ و سایر خدمات ارائه شده به مشتریان نیز در اسرع وقت در اختیار تمام مشترکین تلفن همراه قرار گیرد.
4- شرکتهای ارائهدهنده خدمات دیجیتال و ارزش افزوده همچون سالهای گذشته با تمرکز بر اقدامات کارشناسی تمام تلاش خود را مصروف بهبود و توسعه صنعت خدمات دیجیتال و ارزش افزوده خواهند کرد، همانطور که در سالهای گذشته اقدامات انجام شده با مشارکت اپراتورهای تلفن همراه منجر به بهبودهای جدی و مؤثر در صنعت شده است، امیدوار هستیم که این روند فارغ از تنشها و هیجانات سیاسی همچنان ادامه پیدا کند و صنعت خدمات دیجیتال و ارزش افزوده بتواند مسیر توسعه و رشد مستمر خود را در این سرزمین طی کند. لذا فعالان این صنعت مجدداً تمام افراد و سازمانهای ذیربط در این زیستبوم را به سعه صدر، پرهیز از تنش و اقدامات هیجانزده و سیاسی و تمرکز کامل بر انجام اقدامات و اصلاحات منتج از بررسیهای کارشناسی دعوت میکند و همراهی کامل خود با مسیر مبتنی بر تصمیمات کارشناسی را کمافیالسابق اعلام میدارد.
5- فعالان این صنعت که متشکل از خیل عظیمی از جوانان فرهیخته، توانمند و نخبه این سرزمین هستند در ماههای گذشته آماج تهمتها، بهتانها و ناجوانمردیهای فراوانی بودهاند و به اشکال مختلف صنعت خدمات دیجیتال را به دلیل برخی اقدامات غیرکارشناسی (که برخی رسانههای معاند نیز همواره با این اقدامات همسو و همراه بودهاند) در معرض آسیب دیدهاند. در تمام این مدت صرفاً با هدف پرهیز از برخورد و ایجاد تنش در میان ذینفعان کسب و کار در سال رونق تولید ملی، که تنها تأثیر آن وارد شدن آسیب بیشتر به این صنعت است، در مقابل سیل اهانتها سکوت کردند و تلاش کردند تمام تمرکز خود را بر توسعه صنعت خدمات دیجیتال در کشور قرار دهند؛ اما با توجه به اهانتها و تهمتهای زننده و ناروایی که به فعالان این صنعت وارد شده است، عنداللزوم حق اعاده حیثیت و دفاع از آبروی به خطر افتاده جوانان برومند این سرزمین را برای خود محفوظ خواهند داشت.
انتاهی پیام/4118/
انتهای پیام/