دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1398 - 06:04

«گلاس»؛ یک شبکه اجتماعی برای کتاب‌خوانی الکترونیک

گلاس نه‌تنها یک برنامه برای کتاب‌خوانی الکترونیک است، بلکه یک شبکه اجتماعی برای کتاب‌خوان‌ها و زنده نگه داشتن فرهنگ کتاب‌خوانی است.
کد خبر : 442993
Data-Science-Ebook.jpg

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیشرفت تکنولوژی فرهنگ کتاب‌خوانی را تغییر داده است. این روزها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای کتاب‌های واقعی از اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی استفاده کنند. این نوع برنامه‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تمام کتاب‌های کتابخانه خود را همیشه به همراه داشته باشد و هر زمانی که اراده کرد، یکی از آنها را انتخاب کند و شروع به خواندن کند.


«گلاس» یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی کتاب‌خوانی است که درواقع یک شبکه اجتماعی برای کتاب‌خوان‌های الکترونیک نیز به شمار می‌رود. در این برنامه بیش از یک میلیون جلد کتاب وجود دارد. ویژگی‌های گلاس به کاربران کمک می‌کند تا کتاب‌خوان بهتری شوند. کاربر در این برنامه علاوه‌ بر ایجاد یک پروفایل رایگان، می‌تواند کتابخانه‌ای مجازی از کتاب‌های مورد نظرش بسازد.


در گلاس کاربر می‌تواند از میان یک میلیون انتخاب، کتابی را برگزیند، آن را بخواند، با کتاب‌خوان‌های دیگر ارتباط برقرار کند، قسمت‌های مورد علاقه خود را های‌لایت کند، نکات و یادداشت‌های خود درباره کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارد. کتاب‌های موجود در این برنامه از هر ژانری از پرفروش‌ترین‌ها و علمی تخیلی گرفته تا درام و آموزشی وجود دارد.


تمام کتاب‌های کلاسیک در گلاس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه «شروع رایگان» است، بدین معنی که کاربر می‌تواند 10 درصد از هر کتابی را به صورت رایگان بخواند تا مطمئن شود که کتاب مورد نظرش را پیدا کرده و سپس کتاب را خریداری کند. امکان مطالعه کتاب‌ها به صورت آفلاین نیز برای کاربران فراهم شده است. در گلاس کاربران می‌توانند گروه‌های کتاب‌خوانی تشکیل دهند تا کتاب‌ها را همراه با دوستانشان بخوانند.


بدین ترتیب کاربران می‌توانند نکات و نقطه نظرهای خود درباره کتاب را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. در این برنامه کاربران می‌توانند کتاب‌های موردعلاقه کاربران دیگران را ببینند یا فهرست کتاب‌های توصیه‌شده آنها را رویت کنند. هر کاربر در گلاس یک تایم‌لاین مخصوص دارد که پست‌های کاربرانی را که فالو می‌کند در آن می‌ببیند.کاربران در این برنامه همچنین می‌توانند کارت‌های نقل‌قول از کتاب‌ها درست کنند و آنها را به اشتراک بگذارند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته