دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1398 - 06:40

دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران 19 آبان برگزار می‌شود/ تمدید مهلت ثبت‌نام

دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران در حالی 19 تا 22 آبان برگزار می‌شود که مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 10 آبان تمدید شده است.
کد خبر : 442326
1571661129.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران در پنج بخش 19 تا 22 آبان برگزار می‌شود؛ مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 10 آبان ماه تمدید شد.


به‌منظور تشویق و ترغیب فعالان فرهنگی تأثیرگذار در ارتقاء و توسعه امور فرهنگی و اجتماعی و ایجاد خلاقیت، الگوسازی برای آثار ارزشمند فرهنگی و همچنین مشارکت در اعتلای سطح فرهنگ دانشگاهیان و در راستای سیاست‌ها و اهداف فرهنگی، دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با شعار «ترویج فرهنگ دانشگاهی؛ اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» در راستای تحقق دانشگاه اخلاق محور و مسئولیت‌پذیر از 19 تا 22 آبان ماه 1398 در بخش‌های انجمن‌‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی، نشریات دانشجویی، دانشگاهیان شامل دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی برتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی و مدیران و کارشناسان برتر فرهنگی برگزار می‌شود.


شرایط شرکت انجمن‌های علمی دانشجویی


در ایــن بخش هر انجمــن با اخذ حداقل امتیاز لازم معادل 50 درصــد کل امتیاز، مجوز رقابت در بین دیگر انجمن‌ها را می‌گیرد. انجمنی که بیشترین امتیاز را کسب کند، به‌عنوان انجمن برتر معرفی خواهد شد.


محورهای ارزيابی انجمن‌های علمی برتر در حوزه‌های تولید علم (انجمن پژوهش‌محور)، ارتباط با صنعت و ایجاد کسب و کار، آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار کار (انجمن آموزش‌محور)، فناوری و اطلاعات، بین‌الملل، ارتباط با جامعه، محيط زيست و دانشگاه سبز، ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ارتباط با مدارس آزاد علوم انسانی است.


آثار ارســال شــده باید حاصل فعالیت انجمن علمی دانشــجویی در دوره زمانی ابتدای مهر 1397 تا 30 مهر 1398 باشد؛ هر انجمن علمی دانشجویی می‌تواند حداکثر سه اثر در هر محور فقط یک اثر را با تكميل فرم مربوطه به سامانه جشنواره ارسال كند.


شاخص‌های ارزيابی فعاليت انجمن‌های علمی دانشجویی شامل تناسب محتوای برنامه‌ها با حوزه تخصصی فعاليت‌های هر انجمن علمی دانشجویی، استفاده از همه ظرفيت‌ها برای برگزاری برنامه‌های مشترك با انجمن‌های علمی و نهادهای ديگر، بهره‌گيری از عنصر خلاقيت و نوآوری در اجرای بهتر برنامه‌ها، استمرار برنامه‌ها و ارتقای کمی و کيفی فعاليت‌ها، توسعه و ترويج کار گروهی و جمعی دانشجویان، بهره‌گيری مناسب از فضای مجازی برای توسعه کمی و کيفی فعاليت‌های انجمن، جذب حداکثری و جلب مشارکت مخاطبان در برنامه‌ها، توسعه توليدات انجمن‌ها، وبلاگ، نشريه، کتاب، فيلم و نرم‌افزار، می‌شود.


توجه به مقوله مستندسازی، اطلاع‌رسانی و ترويج فعاليت‌های انجمن علمی دانشجويی در فضای جامعه و دانشگاه در این جشنواره مهم است.


شرایط شرکت کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی


در ایــن بخــش هر کانون بــا اخذ حداقل 50 درصــد کل امتیاز، مجوز رقابت با دیگــر کانون‌ها را پیدا می‌کند. کانونی که بیشترین امتیاز را کسب کند، به ‌عنوان کانون برتر معرفی خواهد شد.


محورهای ارزیابی مسابقه کانون برتر شامل دستاوردهای کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی در زمینه‌های مرتبط با فعالیت کانون، فعالیت‌هــای ویــژه کانون‌های فرهنگی، اجتماعــی، هنری و دینی نگاه ویــژه در زمینه‌های، ارتباط با جامعه، ایجاد کســب و کار، محیط زیســت، دانشــگاه ســبز، اخلاق حرفه‌ای، ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و خوابگاه‌های دانشجویی می‌شود.


آثار ارسال شده باید حاصل فعالیت‌های انجام شده کانون در دوره زمانی ابتدای مهر 1397 تا 30 مهر 1398 باشد و هــر کانــون می‌توانــد حداکثــر چهــار دســتاورد یــا فعالیــت شــاخص خــود از هر محــور دو دستاورد یا دو فعالیت را با تكميل فرم مربوطه به سامانه جشنواره ارسال كند.


شاخص‌های ارزيابی فعاليت كانون‌ها نیز شامل تناسب محتوای برنامه‌ها با حوزه‌های تخصصی فعاليت‌های هر کانون، بهره‌گيری از عنصر خلاقيت و نوآوری در اجرای بهتر برنامه‌ها، استمرار برنامه‌ها و ارتقای کمی و کيفی فعاليت‌ها، توجه به اهميت مقوله آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی و بهره‌گيری از استادان اهل فن، توسعه و ترويج کار گروهی و جمعی، بسترسازی و بهينه‌سازی اوقات فراغت جامعه مخاطب، بهره‌گيری مناسب از فضای مجازی برای توسعه کمی و کيفی فعاليت‌های کانون، جذب حداکثری و جلب مشارکت مخاطبان در برنامه‌ها، توسعه توليدات کانون‌ها، وبلاگ، نشريه، کتاب، فيلم، تئاتر و نرم‌افزار،‌ استفاده از همه ظرفيت‌ها برای برگزاری برنامه‌های مشترك با کانون‌ها و نهادهای ديگر، توجه و اهتمام به امر پژوهش در حوزه‌های مرتبط با فعاليت‌های کانون‌ها و توجه به مقوله اطلاع‌رسانی و ترويج فعاليت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی در فضای جامعه و جامعه دانشگاهی است.


شرایط شرکت نشریات دانشجویی


در این بخش هر اثر یانشریه با اخذ حداقل 50 درصد کل امتیاز، مجوز رقابت با دیگر آثار یا نشــریات را می‌یابد. اثر یا نشــریه‌ای که بیشترین امتیاز را کسب کند، به ‌عنوان اثر یا نشریه برتر معرفی خواهد شد.


محورهای ارسال آثار در بخش نشریات دانشجویی در حوزه آثار برتر شامل تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقاله سیاسی، مقاله اجتماعی، مقاله ادبی، مقاله فرهنگی، مقاله هنری، مقاله علمی علوم انسانی، مقاله علمی هنر و معماری، مقاله علمی علوم پایه، مقاله علمی فنی و مهندسی، مقاله علمی کشاورزی، منابع طبيعی و دامپزشکی، طنز و کاریکاتور، عکس، طرح روی جلد گرافیک و صفحه آرایی است.


در حوزه نشریات برتر نیز بخش‌های این جشنواره شامل نشــریه صنفــی، نشــریه سیاســی، نشــریه ادبــی، نشــریه فرهنگــی، نشــریه هنــری، نشریه طنز و کاریکاتور، نشریه علمی-تخصصی علوم انسانی، نشریه علمی-تخصصی علوم پایه، نشریه علمی-تخصصی فنی و مهندسی، نشریه علمی-تخصصی هنر و معماری، نشریه علمی-تخصصی کشاورزی، منابع طبيعی و محيط زيست و دامپزشکی می‌شود.


در بخش نشریات مجازی نیز محورهای جشنواره شامل سایت و وبلاگ، نشریات صوتی و چند رسانه‌ای، نشریات الکترونیکی و کانال تلگرامی است.


موضوع ویژه نیز شامل ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست و دانشگاه سبز می‌شود.


آثار یا نشریات ارسال شده نیز همانند سایر بخش‌ها باید مربوط به بازه زمانی ابتدای مهر 1397 تا 30 مهر 1398 باشند؛ در بخش آثار برتر، هر تشــکل دانشــجویی در هر بخش 3 اثر و هر فرد یک اثر را می‌توانند ارسال کنند.


در تمامی بخش‌های آثار برتر، هر تشــکل دانشــجویی در هفت بخش و هر فرد در 3 بخش می‌تواند شرکت کند. در بخش موضوع ویژه هر تشکل دانشجویی یا هر فرد فقط می‌توانند یک اثر را ارسال کنند؛ در بخش نشــريات دانشــجويی لازم اســت بســته به محور انتخابی، فرم مربوطه تكميل و در سامانه جشنواره بارگذاری شود.


نشریات بر اساس شاخص‌هایی نظیر به‌روزرسانی، سابقه، نظم در انتشار، کیفیت انتشار، میزان خلاقیت در بکارگیری شاخص‌های گرافیکی و نوشتاری و میزان بازخورد انتخاب خواهند شد.


بخش دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی برتر فرهنگی و اجتماعی


آثار ارسال شده در بخش، کارکنان و اعضای هیئت علمی برتر فرهنگی و اجتماعی مربوط به باید حاصل فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده دانشجو، کارمند یا هیئت علمی در دوره زمانــی ابتــدای مهــر 1397 تــا 30 مهر 1398 باشــد و مطابق فرم مربوطه تنظیم و به همراه مستندات در سامانه جشنواره بارگذاری شود.


مدیران و کارشناسان برتر فرهنگی


این انتخاب در دو سطح مدیران و کارشناسان انجام خواهد شد که سطح مدیران شامل معاونین فرهنگی و دانشجویی و رؤسای اداره‌های فرهنگی پردیس، دانشکده‌ها و سایر واحدها بوده و سطح کارشناسان نیز شــامل کلیه کارمندان با عناوین کارشــناس مسئول و کارشــناس که وظایف سازمانی آن‌ها مرتبط با بخش فرهنگ در دانشگاه است.


معیارها و شــاخص‌های ارزیابی در فرم‌های مربوطه آورده شــده اســت. لازم اســت متقاضیان فرم‌های مربوط را تکمیل و به همراه مســتندات در سامانه جشنواره بارگذاری کنند.


تمدید مهلت شرکت در جشنواره فرهنگ


معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فرهنگ‌ دانشگاه تهران را تمدید کرد.


به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛ با توجه به درخواست‌های مکرر دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی، مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران تا ۱۰ آبان تمدید شد.


دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران ۱۹ تا ۲۲ آبان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سامانه culfest.ut.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته