فیسبوک مدعی موج جدید دروازهبانی خبر در شبکههای اجتماعی
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گجت 360، فیسبوک طی قراری با رسانههای سرشناس تصمیم دارد یک بخش خبری اختصاصی روی پلتفورم خود طراحی و ایجاد کند.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، نشریاتی مانند واشینگتن پست، داوجونز، نیویورک تایمز و نیویورک پست، نیوز کورپ و دیگران به این شبکه اجتماعی کمک خواهند کرد تا فیسبوک بتواند پخشکننده خبر شود.
در این گزارش آمده است: "نیویورک تایمز نیز با فیسبوک در حال مذاکره بوده است، اما سخنگوی آنها از اظهار نظر درباره اینکه آیا به توافق رسیدهاند یا نه، خودداری کرد."
مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ نیز پیشتر در ماه آوریل در مورد اضافه شدن بخش خبری صحبت کرده بود.
بنا بر گزارشها، این بخش برای کاربران رایگان خواهد بود، گرچه ممکن است فیسبوک به ناشران این بخش مبلغی بپردازد.
زاکربرگ در پست اخیرش نوشت: برای من مهم است که به مردم کمک کنیم تا اخبار قابل اعتماد دریافت کنند و راهحلهایی را پیدا کنیم که به خبرنگاران در سراسر جهان کمک کند تا کارهای مهم خود را انجام دهند.
وی افزود: فیسبوک میتواند بهطور بالقوه با ناشران رابطه مستقیمی برقرار کند تا از محتوای آنها در صورت وجود محتوای با کیفیت بالا، اطمینان حاصل کند.
فیسبوک ابتکارات دیگری را برای حمایت از روزنامه نگاران اعلام کرده است، از جمله تعهد به سرمایهگذاری 300 میلیون دلاری در اتاق خبرهای محلی و کمکهای مالی برای افرادی که ایدههایی برای بهبود کیفیت اخبار دارند.
هفته گذشته زاکربرگ تأکید کرد: مردم دیگر نیازی به اعتماد به دروازهبانان سنتی در سیاست یا رسانه ندارند تا صدای آنها شنیده شود و این پیامدهای مهمی دارد.
انتهای پیام/4112/پ
انتهای پیام/