دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1398 - 10:33

مغز چگونه شما را از واقعیت مرگ قریب‌الوقوع محافظت می‌کند؟

محققان اخیرا کشف کردند به محض اینکه از وجود خودمان آگاه شدیم و این که روزی خواهیم مرد، مغزمان راه‌هایی برای محافظت از ما در برابر عذاب قریب الوقوع خودمان پیدا می‌کند.
کد خبر : 441540
0612-brain.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مردن بد است، کسی مردن را دوست ندارد، اما نهایتا برای همه اتفاق می‌افتد. اما مسئله اینجاست: اگر خیلی طولانی به واقعیت سخت مرگ خود بپردازیم ، ممکن است به حالت دائمی اضطراب وجودی خود سقوط کنیم.


محققان اخیرا کشف کردند به محض اینکه از وجود خودمان آگاه شدیم و این که روزی خواهیم مرد ، مغزمان راه‌هایی برای محافظت از ما در برابر عذاب قریب الوقوع خودمان پیدا می‌کند.


خلاصه اینکه ، مغز ما را قانع می‌کند که مرگ اتفاقی است که برای افراد دیگر می‌افتد.


زیدرمن، یکی از نویسندگان این مطالعه ، در گفتگو با Guardian گفت: "مغز قبول نمی‌کند که مرگ با ما ارتباط دارد." ما این مکانیسم اولیه را داریم که به این معنی است که وقتی مغز اطلاعاتی را دریافت می‌کند که خود را به مرگ پیوند دهد، یک‌چیزی به ما می‌گوید که قابل اعتماد نیست، بنابراین نباید آن را باور کنیم. "


این روزها به نظر می‌رسد که بشر با تهدید تغییر اوضاع جوّی و امکان جنگی هسته ای، وقت زیادی را صرف فکر کردن در مورد آغاز فراموشی می‌کند. اما مغز ما از بدتر شدن امور محافظت می کند.


برای آزمایش کردن این ، محققان چگونگی واکنش مغزهای شرکت کنندگان به عکسهای خود و عکس‌های غریبه‌ها را بررسی کردند. پنجاه درصد این عکس‌ها با کلماتی مانند "تشییع جنازه" یا "دفن" همراه بود. اساساً محققان دریافتند که سیستم پیش‌بینی مغز درمواجهه‌با کلمات مربوط به مرگ با عکس‌های خودشان، خاموش می‌شود.


یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، توضیح داد: "این نشان می‌دهد كه ما خود را از تهدیدهای وجودی محافظت می‌كنیم، یا آگاهانه به این ایده که می‌خواهیم بمیریم فکر می‌کنیم."


همه ما خواهیم مرد. مغز منطقی ما این را می‌فهمد، اما مغز هنوز راهی برای کمک به محافظت از ما در برابر این واقعیت سخت پیدا می‌کند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری مرگ مغز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته