دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1398 - 14:26

هواپیمایی کانتاس رکورد پرواز بدون‌توقف را شکست

هواپیمایی کانتاس با برقراری پرواز مستقیم 19ساعته بین سیدنی(استرالیا) و نیویورک(آمریکا)، طولانی‌ترین پرواز جهان را راه‌اندازی کرد.
کد خبر : 441447
GettyImages-458466973-qantas-a380.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی‌نت، اگر شما عاشق پرواز هستید و دوست دارید تقریبا یک روز را در هواپیما بگذرانید، هواپیمایی کانتاس استرالیا این امکان را برای شما فرهم کرده است! صبح روز یکشنبه طولانی‌ترین پرواز بدون توقف دنیا که 19 ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید، از نیویورک به سیدنی، به زمین نشست.



اگرچه کانتاس از مسیرهای هوایی با مسافت طولانی بهره می‌برد، اما اتصال ملبورن و سیدنی به نیویورک و لندن تاکنون خارج از مسیرهای آن بود.



کانتاس برای جلوگیری از بی‌خوابی و خستگی و همچنین اطمینان از سلامت مسافران و خدمه در پروازهای طولانی،‌ تعدادی پزشک متخصص را برای کنترل خواب و مصرف غذا و نوشیدنی مسافران در هواپیما مستقر کرد. چهار خدمه پرواز نیز از لحاظ امواج مغزی و هوشیاری مورد کنترل قرار داشتند.



با برقراری این پرواز، مسافران نیویورک تا چهار ساعت می‌توانند در وقت‌شان صرفه‌جویی کنند و مسافران لندن نیز دیگر نیازی به تغییر پرواز در سنگاپور نخواهند داشت.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته