دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 09:29

فیلم کیفیت بالای ناسا از آزمایش فضایی در ایستگاه بین‌المللی + ویدئو

سازمان فضایی آمریکا فیلمی با کیفیت 4K منتشر کرده است که فضانوردان را در حال یک آزمایش فضایی شگفت‌انگیز و رنگارنگ نشان می‌دهد.
کد خبر : 43791

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت ناسا، اینکه بدون حضور جاذبه، فعالیت‌ها و مواد چگونه هستند، یکی از اهدافی بود که انسان را به آسمان‌های دور دست کشاند و اکنون پس از سال‌ها تجربه در این زمینه، ناسا با استفاده از دوربین‌های فوق پیشرفته خود یکی از آزمایش‌های «جاذبه صفر» را به نمایش گذاشته است.


کشف جاذبه و آثار آن بر فعالیت‌های انسان یک کشف بزرگ و اثرگذار در علم فیزیک بود اما بررسی آنچه در نبود جاذبه رخ می‌دهد در نوع شگفت‌انگیز‌تر است.


در این آزمایش فضانوردان با استفاده از آب، داروی ضداسید معده و مواد رنگی خوراکی، گلوله‌های مایع معلقی را ساختند که در حالت تعلیق «فش‌فش» می‌کرد و می‌جوشید.


این فیلم که با استفاده از دوربین‌های فوق‌پیشرفته Red Epic Deragon تهیه شده است، نخستین فیلم منتشرشده از این نوع و با کیفیت بسیار بالاست.


ناسا از این مدل دوربین برای ثبت فعالیت‌های فضایی، عکاسی نجومی و هدایت پروژه‌های خودروهای فضایی استفاده می‌کند و این نخستین بار است که از این دوربین در ایستگاه بین‌المللی فضایی برای ثبت آزمایش و فیلم‌برداری استفاده شده است و امیدواریم که آخرین بار نباشد.


دوربین‌های کیفیت بالای فضایی از تفکیک رنگ قدرتمندی برخوردارند و تصاویر 4K که تهیه می‌کنند قابلیت بررسی جزئیات را به کارشناسان و دستگاه‌های زمینی می‌دهد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: فضانورد ناسا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته