دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 10:09
دکتر محمد دادگان در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد

آیین‌نامه اجرایی مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد برای کسب سهمیه حضور در المپیاد 96

معاون ورزشی دانشگاه آزاد آیین‌نامه اجرایی مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد، در سال تحصیلی 94- 95 برای کسب سهمیه حضور در المپیاد سال 96 را اعلام کرد.
کد خبر : 43784

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد دادگان، معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، در بخشنامه‌ای که در تاریخ 7 مهر 94 به تصویب دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رسید، آیین‌نامه اجرایی مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 94- 95 جهت کسب سهمیه حضور در المپیاد سال 96 را به رؤسای واحدهای مرکز استان و رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه ابلاغ کرد.


در این بخشنامه به اهدافی نظیر ترغیب و تشویق دانشجویان به انجام فعالیت‌های ورزشی و ارتقا کمی و کیفی این فعالیت‌ها در بند یک تا سه این آیین‌نامه اشاره شده و در آن آمده است: «رشته‌های ورزشی متناسب با امکانات فیزیکی، نیروی انسانی و میزان استقبال دانشجویان به دو گروه تیمی و انفرادی تقسیم شده است. در رشته‌های تیمی 5 رشته برای برادران و 4 رشته برای خواهران شامل فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال و فوتبال است، البته رشته فوتبال فقط مختص به برادران است. مسابقات این رشته‌ها در سه سطح واحدها و مراکز دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله کشوری رشته‌های تیمی در سه دسته یک، دو و سه برگزار خواهد شد. البته هندبال خواهران در دو دسته یک و دو برگزار می‌شود.»


دادگان در ادامه افزوده است: «مسابقات دسته یک با 8 تیم، دسته دو با 10 تیم و دسته سه با تیم‌های باقی مانده برگزار خواهد شد. با توجه به احتمال کاهش یا افزایش تیم‌ها در هر دوره مسابقات، تصمیم‌گیری نهایی در مورد تعداد تیم‌های هر دسته با اداره کل ورزش قهرمانی و همگانی خواهد بود. در صورتی که تعداد تیم‌ها در دسته دو و سه کمتر از 6 تیم باشد، دسته‌های دو و سه باهم ادغام خواهد شد. در پایان رقابت‌های دو تیم برتر دسته‌های سه و دو به دسته بالاتر صعود و دو تیم آخر جدول دسته‌های یک و دو به دسته پائین‌تر سقوط خواهند کرد.»


در این بخشنامه تأکید شد: «امتیاز حضور در دسته یک، دو و سه متعلق به ساتان مربوط است و تیم‌های برگزیده واحدهای دانشگاهی در مسابقات استانی همان سال تحصیلی می‌توانند با استفاده از این امتیاز در مسابقات دسته مربوط به خود حضور یابند. این تیم‌ها مجاز خواهند بود تا سقف 30% کل بازیکنان تیم را از ورزشکاران برتر دیگر واحدهای دانشگاهی استان انتخاب کنند. استان‌هایی که در رشته‌های تیمی به هر علت از حضور در مسابقات امتناع کنند امتیار خود را از دست داده و برای حضور در دوره بعد رقابت‌ها باید از پائین‌ترین دسته (دسته سه) آغار نمایند.»


در این بخشنامه امتیاز حضور استان‌ها در رشته‌های تیمی در این بخشنامه را به سه دسته تقسیم و تاکید شده است: «تیم‌های حاضر در المپیاد در دسته یک در رقابت‌های سال 95 که موفق به کسب عناوین اول تا ششم شده‌اند رد یک دسته، تیم‌های حاضر در دسته دو که در رقابت‌های سال 95 موفق به کسب عناوین اول تا چهارم شده‌انددر دسته دیگر قرار می گیرند. مچنین تیم‌های حاضر در دسته سه که در رقابت‌های سال 95 موفق به کسب عناوین اول و دوم شده‌اند به المپیاد راه یافته و تیم‌های سوم و چهارم به دسته 2، سال بعد از المپیاد صعود خواهند کرد.»


بر اساس این آیین‌نامه، در مجموع در رشته‌هایی که دارای 3 دسته هستند تعداد تیم‌های حاضر در المپیاد 12 تیم که طبق بند یک تا سه انتخاب خواهند شد. تیم‌های اول تا هشتم المپیاد برای سال 97 دردسته یک باقی مانده و 4 تیم نهم تا دوازدهم المپیاد به دسته دو سقوط می‌کنند. همچنین برای رشته‌هایی که دارای 2 دسته باشند تیم‌های حاضر در المپیاد 8 تیم خواهد بود. (در این بخش 6 تیم اول تا ششم دسته یک به همراه 2 تیم برتر دسته دو، مجموعاً 8 تیم در مسابقات حضور خواهند داشت).


در این آیین‌نامه رشته‌های انفرادی به شرح ذیل اعلام شد: «رشته‌های انفرادی شامل 7 رشته برادران و 6 رشته خواهران است. رشته‌هایی نظیر تنیس روی میز، بدمینتون، کاراته، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی و شنا برای برادران و رشته‌های بدمینتون، تکوتندو، کاراته، آمادگی جسمانی، شنا و تنیس روی میز برای خواهران در نظر گرفته شده است. این مسابقات نیز مانند رشته‌های گروهی در سطح واحدها و مراکز دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.»


هم‌چنین با توجه به برنامه‌ریزی جهت برگزاری المپیاد ورزشی در سال 96، در رشته‌های کاراته، تکواندو، کشتی و شنا به استان‌ها سهمیه حضور داده خواهد شد که متعاقباً تعداد آن متناسب با هر رشته اعلام می‌شود. المپیاد ورزشی دانشجویان در سال 96 برگزار خواهد شد. شیوه‌نامه برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان متعاقباً تنظیم و ابلاغ می‌شود.


دادگان در پایان این آیین‌نامه خاطر نشان کرده است: «هزینه برگزاری مسابقات واحدها و مراکز دانشگاهی و آماده‌سازی و اعزام تیم‌‌ها از محل سرانه ورزشی دانشجویی مطابق با بخشنامه‌های ارسالی تأمین می‌شود. همچنین هزینه برگزاری مرحله استانی مسابقات، آماده‌سازی و اعزام به مسابقات کشوری از محل سرانه ورزشی دانشجویی تخصیصی به استان‌ها براساس بخشنامه مربوط تأمین خواهد شد. هزینه برگزاری مسابقات کشوری نیز از محل اعتبارات معاونت ورزشی دانشگاه تأمین و پرداخت می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته