دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1398 - 12:05

حس‌گر حساس به صدا به کمک مشکلات مکانیکی ایستگاه‌های فضایی می‌آید

یک شرکت آلمانی قرار است سیستم جدید حس‌گر مبتنی بر هوش مصنوعی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند که می‌تواند شیوه نظارت فضانوردان و خدمه زمینی بر عملکرد سالم را تغییر دهد.
کد خبر : 431334
Bosch-SoundSee.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یک شرکت آلمانی قرار است سیستم جدید حس‌گر مبتنی بر هوش مصنوعی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند که می‌تواند شیوه نظارت فضانوردان و خدمه زمینی بر عملکرد سالم را تغییر دهد.


ماژولی تحت عنوان «SoundSee» تقریباً به اندازه یک جعبه خواهد بود و برای ارائه در 2 نوامبر آماده شده است. ماژول «SoundSee» میکروفون‌ها را با یادگیری و هوش ماشین برای انجام تجزیه و تحلیل صداهایی که از ایستگاه جمع می‌شود ، ترکیب می‌کند که می‌تواند برای ایجاد مؤثر یک مبنای سالم تلقی شود. سپس به‌طور مداوم از داده‌های صوتی جدید برای مقایسه استفاده می‌کند تا کاربر بتواند از قبل در مورد مسائل مکانیکی بالقوه مطلع شود.


فناوری «SoundSee»  از طریق نصب روی پرنده آستروبی ، که یک ربات مستقل مکعب شناور است اولین پرواز کاملاً هدایت شده خود را با کاهش وزن در ژوئن سال جاری انجام داده است. نقش دوست داشتنی روبات آستروبی راهی مناسب برای معرفی فناوری «SoundSee» است که با همکاری Astrobotic و NASA برای توسعه فناوری سنجش خود مختار راهبری می‌شود.


این فناوری در نهایت برای تهیه اطلاعات در مورد نحوه عملکرد سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنگامی که سیستم‌های خاص ممکن است به تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشند در حالت عادی قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید اطلاع‌رسانی می‌کند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

برچسب ها: روبات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته