دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1398 - 17:10
دکتر طهرانچی در گفتگو با آنا:

گام بلند دانشگاه آزاد برای خودکفایی در فناوری نانو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که خود یک مصرف‌کننده بزرگ است با تدابیر و برنامه‌ریزی های پژوهشگاه مرکزی درصدد است تا نیازمندی‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، علوم پایه و مهندسی در آزمایشگاه‌ها را با تولیدات مواد آزمایشگاهی تأمین کرده و به خودکفایی برسد.
کد خبر : 430638
_MID0355.jpg

دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به مسیر طی شده فناوری نانو در کشور، گفت: پژوهش‌ها و تحقیقات حوزه نانو در ابتدای راه بیشتر به‌موجب حمایت از دانش و به‌روز کردن مرزهای پیشران و های‌تِک کشور صورت می‌گرفت. بعدها این روند به تجهیزات و دستگاه‌های حوزه نانو رسید و اکنون باید اقدامات موثری در راستای تجاری‌سازی این محصولات صورت گیرد.


وی همچنین به برنامه‌های جدی دانشگاه آزاد اسلامی برای بازارسازی محصولات نانوی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی که خود یک مصرف‌کننده بزرگ است با تدابیر و برنامه‌ریزی های پژوهشگاه مرکزی درصدد است تا نیازمندی‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، علوم پایه و مهندسی در آزمایشگاه‌ها را با تولیدات مواد آزمایشگاهی تأمین کرده و به خودکفایی برسد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه خود یک مصرف‌کننده و بازار مفیدی برای مواد آزمایشگاهی است، عنوان کرد: اکنون پژوهشگاه مرکزی دانشگاه در راستای تولید دانش و احصای فناوری مأموریت گرفته است و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری نیز مسئولیت تجاری‌سازی و بازارسازی آنها را برعهده دارد.


طهرانچی خاطرنشان کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که برای دانشگاه آزاد برنامه‌ریزی شده، این دانشگاه را در حوزه تجاری‌سازی فناوری نانو به رتبه برتری خواهد رساند. برنامه‌های فناوارنه در بستر اقتصاد دانش‌بنیان و برگزاری فن‌بازارهای تخصصی ازجمله این برنامه ها است که در همین راستا اجرایی خواهند شد.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب