دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1398 - 16:55

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به قانون سنوات تجمع کردند

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به قانون سنوات و هم‌نیازی دروس تجمع کردند.
کد خبر : 430563
6294f614-b638-4ba3-8aa8-96e646268b78.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برخی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظهر امروز در اعتراض به قانون هم‌نیازی دروس و سنوات در این دانشگاه تجمع کردند. تاکنون از مسئولان دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر نشده‌اند. 


افزایش سنوات موجب نگرانی و اغلب دلیل اعتراض دانشجویان است که تابه‌حال برای رسیدگی به آن تصمیمات جدی از طرف دانشگاه‌های دولتی اتخاذ نشده است. تمامی دانشگاه‌های دولتی تهران نیز با چنین مشکلی مواجه هستند. یکی از نگرانی‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که تصمیمات ناگهانی در این زمینه ابلاغ شود و دانشجویان نتوانند فرصت هماهنگی با این شرایط را داشته باشند. 


به گفته سرود ذاکرالحسینی دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  کاهش سنوات در سال‌های قبل موجب نگرانی و اغلب دلیل اعتراض دانشجویان است که تابه‌حال برای رسیدگی به آن تصمیمات جدی از طرف دانشگاه‌های دولتی اتخاذ نشده است.


ذاکرالحسینی ادامه داد: در حال حاضر فارغ‌التحصیلی بیش از ۵۰ درصد دانشجویان بالای هشت ترم زمان می‌برد و دانشگاه زمانی می‌تواند سخت‌گیری کند که ۷۰ درصد دانشجویان زیر هشت ترم فارغ‌التحصیل شوند و دلیل به طول انجامیدن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دلایل مختلفی دارد که سختگیری اساتید، نبودن شرایط مناسب برای انتخاب واحد ازجمله مشکلات دانشجویان است که باعث می‌شود در مدت‌زمان تعیین‌شده درس خود را به پایان نرساند.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته