دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1398 - 10:08
همراه با نمایشگاه نانو؛

مأموریت ویژه صندوق نوآوری دانشگاه آزاد در حمایت از محصولات نانو/ بازار دانشگاه در خدمت تولیدات دانشگاه

صندوق نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از محصولات نانوی فناوران این دانشگاه مأموریت ویژه گرفت.
کد خبر : 430433

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته با حضور در دوازدهمین نمایشگاه فناوری‌های نانو واقع در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، از غرفه این دانشگاه بازدید کرد.


واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز باحضور حداکثری در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو حضور داشت ولی با این تفاوت که این دانشگاه با ارائه ۳۰۰ محصول متنوع از ۱۷ واحد دانشگاهی با رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته دستاوردهای خود را در معرض نمایش محققان و صاحبان صنایع گذاشت.


بازدید دو ساعته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو و به‌ویژه غرفه دستاوردهای نانوی این دانشگاه حاشیه‌های جالبی را دربرداشت که بارقه‌های امید و انگیزه فناوران دانشگاه آزاد اسلامی را برای تحقیق،‌بازارسازی و تجاری‌سازی محصولات دوباره روشن کرد. سرویس دانشگاه خبرگزاری آنا گریزی بر این بازدید صمیمانه در سومین روز نمایشگاه فناوری نانو زده است که در زیر آمده است.


مبدأ بازدیدهای دکتر طهرانچی پیشخوان محصولات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است. در ابتدا لاله ملک‌نیا رئیس مرکز تحقیقات نانوی واحد تهران جنوب درخصوص پژوهش‌ها و محصولات دانش‌بنیان در زمینه لباس‌های EMS و ضداشعه توضیحاتی ارائه کرد که مورد توجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرار گرفت.


دکتر طهرانچی بر لزوم سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری دانشگاه برای توسعه، بازارسازی و تجاری‌سازی محصولات نساجی حوزه نانو تأکید کرده و معرفی این محصولات را به صاحبان صنعت، امری ضروری تلقی کرد.


بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه فناوری‌های نانو


مقصد بعدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیشخوان محصولات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بود. این واحد دانشگاهی در سالیان اخیر فعالیت‌های اثرگذاری در زمینه فناوری نانو داشته است که می‌توان از برون‌دادهای دانشگاهی و پژوهش‌های برون‌دانشگاهی این واحد تبریز به این مقوله پی برد. سعیده ابراهیم‌پور رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری واحد تبریز با ارائه توضیحاتی درخصوص پرتوتایپ‌ قطعات کالیبراسیون صنعتی با پوشش نانو توانمندی‌های این واحد باقدمت دانشگاه آزاد اسلامی را معرفی کرد.


دکتر طهرانچی با ابراز امیدواری درباره ورود واحد تبریز به چالش‌های صنعتی حوزه نانو، بر لزوم حمایت صندوق نوآوری و فناوری دانشگاه از چنین طرح‌هایی تأکید کرد.


بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه فناوری‌های نانو


پیشخوان محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی سومین توقف‌گاه دکتر طهرانچی بود. محصولات این واحد دانشگاهی از جذابیت خاصی برخوردار بود که به خواست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منجربه انجام آزمایش توسط فناوران واحد تهران مرکزی شد. حسن نگهدار مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از کاربردهای میکروسکوپ نانو موبایلی توضیحات مفصلی ارائه کرد که انجام آزمایش با استفاده از محصول و بزرگ‌نمایی 300 برابری اجسام تحت آن، توجه دکتر طهرانچی را برانگیخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با طرح سوالاتی درخصوص فناوری ساخت و هزینه‌های تمام شده این محصول، استفاده و بازارسازی آن در آزمایشگاه‌های واحدهای دانشگاهی و به‌صورت ویژه در مدارس سما را مورد تأکید قرار داد. دکتر طهرانچی این محصول میکروسکوپ نانو موبایلی را ایده‌ای جالب خواند که پتانسیل سرمایه‌گذاری در آن بالاست.


سعید پرهوده رئیس مرکز تحقیقات فمتو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز توضیحاتی درباره راکتور سنتز پلاسمایی نانوذرات و  امکان فروش این محصول به کشورهای خارجی را به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد که با حمایت دکتر طهرانچی روبرو شد. دکتر طهرانچی لزوم تسهیل‌گیری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه را در روند صادرات این محصول ضروری دانست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کردن ضمانت‌های بانکی پژوهش‌های ارتباط با صنعت را از جمله اولویت‌های پژوهشگاه مرکزی دانشگاه تلقی کرد.


بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه فناوری‌های نانو


طهرانچی در اثنای بازدید از دستارودهای واحد رشت در زمینه تولیدات جوهر رسانای نانوذرات نقره، به لزوم قرار گرفتن بازار مصرف دانشگاه در خدمت تولیدات دانش‌بنیان خود دانشگاه تأکید کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در انتها با حضور در سالن خلیج فارس از دستاوردهای دانش‌آموزان سما 1 و سما 2 بازدید کرد. دانش‌آموزان سما در دوازدهمین نمایشگاه نانو با دو طرح فناورانه در حاضر شده بودند.


امید می‌رود با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اهتمام ویژه مدیران ارتباط با صنعت، سال آینده شاهد تجاری‌سازی محصولات باکیفیت دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.


انتهای پیام/4116/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: نانو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته