سه شنبه  06  اسفند  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

عوارض آلایندگی وسایل نقلیه صرف توسعه حمل‌و‌نقل عمومی می‌شود

چهارشنبه 02 بهمن 1398 ساعت 19:48
معاون عمرانی وزارت کشور، گفت: موافقت مجلس با مساوی شدن سهم دولت و مدیریت شهری و روستایی از مالیات بر ارزش افزوده، حمایت خوبی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا مهدی جمالی‌نژاد، با بیان اینکه اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شرایط کنونی برای مدیریت شهری و روستایی کشور مهم و تأثیرگذار است، گفت: خوشبختانه در جریان بررسی ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نمایندگان مجلس با مساوی شدن سهم درآمد عمومی کشور و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

معاون عمرانی وزارت کشور، اضافه کرد: سهم درآمد عمومی به‌عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.

وی همچنین مشخص شدن سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای بدون دهیاری و مناطق عشایری از عوارض و سایر جزئیات این موضوع توسط نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده ۴۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را هم خبر خوبی برای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور دانست.

به گفته جمالی نژاد، به موجب ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای آلوده هزینه می‌شود.

وی همچنین موافقت مجلس با توزیع عوارض و جریمه‌های آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های همان شهرستان در جریان بررسی ماده ۴۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نیز حمایت دیگری از مدیریت شهری و روستایی عنوان کرد.

معاون عمرانی وزارت کشور، ابراز امیدواری کرد با موافقت مجلس با لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ابلاغ آن به صورت قانون، شاهد حمایت‌های قانونی خوبی در زمینه ارتقای سطح خدمت رسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عموم هموطنان و برنامه ریزی برای اداره مطلوب شهرها و روستاها باشیم.

انتهای پیام/4127/

http://ana.ir/i/467824
بودجه 25 هزار میلیاردی شهرداری تهران برای سال 99

بودجه 25 هزار میلیاردی شهرداری تهران برای سال 99

گسترش خطوط مترو تنها راه کاهش شلوغی مترو نیست

گسترش خطوط مترو تنها راه کاهش شلوغی مترو نیست

شبکه اتوبوسرانی تهران به بیش از 3 هزار اتوبوس نیاز دارد

شبکه اتوبوسرانی تهران به بیش از 3 هزار اتوبوس نیاز دارد