دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1398 - 13:41
رئیس پژوهشگاه فضایی:

مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ تا دو ماه دیگر آماده می‌شود

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: ماهواره ناهید یک در مرحله آزمون سازگاری با ماهواره‌بر است و مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ تا دو ماه دیگر آماده می‌شود.
کد خبر : 429518
3259346.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین صمیمی امروز در نشست خبری پژوهشگاه فضایی ایران که هم‌زمان با هفته جهانی فضا برگزار شد، گفت: ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید1» به اتمام رسیده و برای تست سازگاری با پرتابگر تحویل سازمان فضایی ایران شده است.


وی گفت: ساخت «ماهواره پارس» که یک ماهواره سنجشی است تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و مدل مهندسی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» تا دو ماه دیگر به سازمان فضایی ایران تحویل خواهد شد.


ماهواره ناهید 1 نخستین ماهواره‌ مخابراتی ایران است که با طراحی و ساخت بومی در بهمن‌ماه 95 رونمایی شد. دست‌یابی به فناوری ماهواره‌های مخابراتی زمین آهنگ از اهداف ملی کشور بود که این پیچیدگی‌های فنی و فنّاوری‌های بسیار پیچیده توسط دانشمندان  ایرانی درنهایت تبدیل به واقعیت شد.


این ماهواره مأموریت دارد در جهت دستیابی به فنّاوری طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی زمین آهنگ فعالیت داشته باشد که فناوری‌های به کار گرفته‌شده در آن، پایه‌ اصلی فناوری‌های موردنیاز ماهواره‌های عملیاتی کشور است.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته