دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1398 - 15:31
پرچمداری سامسونگ در گوشی‌های هوشمند؛

گلکسی اس 11 از حسگرهای جدید تا سیستم مورد استفاده ناسا

شرکت سامسونگ همه‌ساله در زمستان از نسخه جدید خود در بخش تلفن‌های همراه هوشمند رونمایی می‌کند. گلکسی اس 11 یکی از محصولات این شرکت خواهد بود که گمان می‌رود به‌زودی معرفی شود.
کد خبر : 429312
7cc2f408-ba7a-4bf4-a8d8-7854779a1372.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با توجه به رقابت‎های اخیر در بین شرکت‌های بزرگ تولید گوشی‌های تلفن همراه، حاشیه نمایشگرها به‌مرور بیشتر کوچک‌شده و به سمت تمام صفحه شدن نمایشگر‌ها پیش می‌رود. این درحالی‌ است که دوربین سلفی در وسط این نمایشگر تمام صفحه بیشتر به چشم می‌خورد؛ برخی از شرکت‌ها سیستم دوربین جهنده را برای محصولات خود در پیش‌گرفته‌اند.


به نظر می‌رسد گلکسی اس 11 شرکت سامسونگ نیز شاهد این حفره در بالای صفحه نمایشگر خواهد بود که این مورد کوچک‌تر از سری اس 10 و گلکسی نوت 10 در میانه‌بالای نمایشگر قرار خواهد گرفت.


 دوربین بیرون جهنده، همانند آنچه در گلکسی A8 دیده می‌شد به‌احتمال در سری اس نیز وجود داشته باشد. اما ظاهراً این مدل دوربین در گلکسی اس 11 به کار نرود چراکه دوربین بیرون جهنده قطعات متحرک زیادی خواهد داشت که هم مقاومت گوشی را در مقابل آب کاهش می‌دهد و هم باعث نفوذ گردوغبار می‌شود و آن را پیچید‌ه‌تر می‌کند.


برحسب گمانه‌زنی‌ها گلکسی اس 11 احتمالاً با لبه‌های خمیده‌تری وارد بازار شود، اما شاید درنهایت همه‌چیز تغییر کند چراکه سامسونگ درگذشته نیز محصولاتی با نمایشگر‌های خمیده‌تر ارائه کرده بود که بعدها به دلایل مختلف ازجمله تأثیر منفی در تجربه کاربری روزانه، میزان این خمیدگی را کاهش داد.


سامسونگ از سال 2016 و با گلکسی اس 7 از حسگرهای دوربین اصلی با اندازه‌های مشابه استفاده کرده اما ظاهراً قرار است برای گلکسی اس 11 حسگر بزرگتری، احتمالاً با رزولوشن 108 مگاپیکسلی را در نظر بگیرد. باوجوداینکه زوم اپتیکال و رزولوشن بالاتر در سال 2018 چندان هیجان‌انگیز نبودند؛ پرچم‌دار بعدی کره‎ای‌ها به دوربین تله فوتو با سیستم زوم پریسکوپ 5 برابری مجهز خواهد شد.


سیستم طیف‌سنج از دیگر امکانات احتمالی در گلکسی اس 11 خواهد بود. این حسگر نور مادون‌قرمز را به اجسام می‌تاباند تا با تحلیل موج انرژی بازگشته از ترکیبات شیمیایی سوژه را مشخص کند. ناسا برای سال‌ها از این فنّاوری استفاده می‌‌کند تا ترکیبات شیمیایی ستاره‌ها و سیارات دوردست را مشخص کند.


یکی از کاربردهای سیستم مادون‌قرمز در حوزه سلامت است. به‌عنوان‌ مثال با گرفتن گوشی به سمت یک میوه می‌توانید از ارزش غذایی آن مطلع شوید. یا حتی شاید در سنجش میزان رطوبت و چربی پوست کاربرد داشته باشد تا بر اساس آن گوشی پیشنهادهایی را برای سلامتی پوست ارائه دهد. بااین‌حال پیش از سامسونگ هم یک شرکت دیگر در گوشی ناشناخته چانگ هونگ 2 از این حسگر بهره برده بود اما احتمالاً سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که یک گوشی تولید انبوه را با این حسگر روانه بازار می‌کند.


هنوز معلوم نشده است که سامسونگ از چه رنگ‌هایی برای گلکسی 11 استفاده خواهد کرد اما احتمالاً شبیه با سری نوت 10 این بار شاهد رنگ‌هایی با طراحی گرادیان خواهیم بود.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته