دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1394 - 10:54
حجت‌الاسلام نفری در گفت‌گو با آنا:

همایش بزرگداشت آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی(ره) در واحد بوئین زهرا برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت آیت‌الله شیخ هاشم مدرس قزوینی(ره) در راستای اجرای طرح تجلیل از مفاخر و مشاهیر دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۲ مهر جاری در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار می‌شود.
کد خبر : 42007

دبیر اجرایی همایش بزرگداشت آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی(ره) با بیان اینکه بزرگداشت علمای دینی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، به خبرنگار آنا گفت: یادآوری و مطالعه زندگانی بزرگان و علما الگویی مناسب برای نسل جوان ماست. هیچ کدام از مکاتب و ملل از نظر دارا بودن الگوهای برجسته و اسوه‌های دینی و تربیتی همچون دین اسلام و امت مسلمان نبوده و نخواهد بود. از افتخارات اسلام به ویژه مکتب شیعه، پرورش چهره‌های بالنده و الگوست.


حجت الاسلام محمد نفری ادامه داد:‌ بررسی شرح حال علما که پرچمدار اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله بوده‌اند برای همگان و به ویژه دانشگاهیان و حوزویان ضروری است و آشنایی با فراز و نشیب زندگی آنان و پی بردن به رمز و راز موفقیت آنها در مسیر کمال و رشد بسیار سازنده است و می‌تواند الگویی مناسب برای همگان خصوصا دانشگاهیان و حوزویان باشد. نوشتن شرح حال علما و چهره‌های برجسته و شخصیت‌های علمی که از افتخارات ما به شمار می‌آیند برآورنده نیاز جوانانی است که می‌خواهند در مسیر زندگی اسلامی گام بردارند.


وی افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم بنا بر اهمیت این موضوع و تاکید دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تجلیل از مفاخر و مشاهیر، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌اللّه شیخ هاشم قزوینی که از شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور را که در عصر پهلوی می‌زیست و از استادان مقام معظم رهبری بودند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار کنیم که امیدواریم برگزاری این برنامه‌ها در شناساندن علمای دینی به عنوان اسوه و الگو به ویژه برای دانشگاهیان و حوزویان موثر بوده باشد.


نفری اظهار کرد: دبیرخانه‌ همایش تشکیل شده که امیدواریم فضلا، روحانیون، استادان، محققان و پژوهشگران و طلاب با ارسال مقاله، به معرفی ابعاد علمی و معنوی مرحوم مدرس قزوینی بپردازند.


دبیر برگزاری این همایش از رسانه‌ها درخواست کرد که در زمینه اطلاع‌رسانی این همایش ورود جدی داشته باشند تا همایش با شکوه بیشتری برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته