دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1398 - 17:24
فرماندار دشتستان مطرح کرد؛

دانشگاه‌ها نهاد مولد دانش و کارآفرینی/ فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها راهگشای مشکلات است

فرماندار دشتستان، دانشگاه‌ها را نهاد مولد دانش و کارآفرین دانست و گفت: نقش اساسی در نوآوری و توسعه تکنولوژی برعهده دانشگاه‌هاست که در این سال‌ها به طور ملموس‌تری شاهد آن هستیم.
کد خبر : 418407
IMG_0902.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دشتستان، فتح‌الله نوروزی عصر امروز در دیدار با دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با تأکید بر نقش مهم نیروی انسانی به عنوان ریشه درخت تنومند توسعه اظهار کرد: نیروی انسانی متخصص و آگاه در هر مجموعه موجب راه‌گشایی، رشد و تعالی سیستم می‌شود و اصلی‌ترین نهاد تربیت نیروهای متخصص و توانمند دانشگاه‌ها هستند.


وی، دانشگاه‌ها را نهاد مولد دانش و کارآفرین دانست و ادامه داد: نقش اساسی در نوآوری و توسعه تکنولوژی برعهده دانشگاه‌هاست که در این سال‌ها به طور ملموس‌تری شاهد آن هستیم.


فرماندار دشتستان با اشاره به وسعت جغرافیایی و جمعیت بالای شهرستان دشتستان، استفاده بهینه از این سرمایه انسانی را ضروری خواند و تصریح کرد: دانشجویان  باید در کنار مهارت فنی و دروس تخصصی، مهارت‌های اجتماعی و درس زندگی را نیز در دانشگاه فرا بگیرند و موجب پویایی جامعه پیرامون خود شوند.


نوروزی مطرح کرد: جوانان فعال باید در دانشگاه فعالیت‌های اجتماعی را بیاموزند، در تشکل‌های دانشجویی عضو و فعالیت داشته باشند و با شرکت فعال در کرسی‌های آزاداندیشی، همایش‌ها و کنفرانس‌ها معلومات و دانش علمی و اجتماعی خود را به چالش بکشند تا در این مسیر پخته و باتجربه شوند.


وی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها را راهگشای مشکلات موجود دانست و تأکید کرد: سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها بر روی دانش دانشجویان خود و عملیاتی‌کردن آن در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان موجب جهش دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و اشتغال می‌شود.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته