رباتهایی که فروشنده میشوند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ادویک، گزارشها حاکی از آن است که چتباتها در امر فروش به اندازه فروشندگان ماهر انسانی موفق هستند و عملکرد آنها حتی گاهی بهتر از انسانهاست. با این حال موفقیت رباتها در گروی عدم آگاهی مشتریان از ماهیت اصلی آنهاست.
به عبارت دیگر مشتریان انسانی تنها در صورتی به چتبات اعتماد میکنند که ندانند در حال تعامل با هوش مصنوعی هستند. دانشمندان با بررسی اطلاعات فروش چتباتها، فروشندگان انسانی و 6 هزار و 200 مشتری به این نتیجه رسیدند که موفقیت رباتها در فروش به اندازه انسانها و در برخی مواقع بهتر از همتایان انسانی آنهاست.
براساس یافتهها، هنگامی که مشتریان از ابتدا درمییابند که فروشنده ربات است، ترجیح میدهند تعامل را مختصر و کوتاه نگه دارند که این امر فروش را تا 80 درصد کاهش میدهد. مشتریان رباتهای فروشنده را به اندازه فروشندگان انسانی آگاه نمیدانند. به گفته مشتریان، رباتها قادر به همدلی با انسانها نیستند.
به نظر میرسد این اثر منفی از دیدگاه و درک منفی انسانها علیه ماشینها نشأت میگیرد. نتایج این تحقیق باعث میشود که کسبوکارها بر سر دو راهی استفاده از مخلوقات هوش مصنوعی یا نیروی انسانی مردد بمانند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/