دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صلاحی در گفتگو با آنا:

کشورهای اروپایی می‌خواهند با سیاست فشار حداکثری ایران را پای میز مذاکره بکشانند

دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا می‌خواهند با سیاست فشار حداکثری، ایران را به پای میز مذاکره بکشانند و این نیازمند زمان است تا متوجه شوند سیاست غلط و شکست خورده‌ای را در پیش گرفته‌اند.
کد خبر : 418173
467.jpg

زینب صلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 20 فروردین 1394 مبنی بر اینکه «به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده نقد که می‌دهد-وعده نقد، نه عمل نقد-اعتماد نکنید، وقتی خرش از پل گذشت، برمی‌گردد و به ریش شما می‌خندد! اینقدر این‌ها وقیحند»، اظهار کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی یک سال و اندی است که برجام را نقض کرده‌اند و نه تنها تحریمی برداشته نشده است، بلکه تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده‌اند.


وی افزود: اگر ما با دنیا در ارتباط باشیم مشکلی ندارد اما اینکه بخواهیم خود را وابسته به آن‌ها بدانیم خطاست؛ با توجه به اینکه سه کشور بزرگ اروپایی طی بیانیه‌ای مشترک، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو دانستند، مذاکره با آن‌ها نادرست است.


دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد با بیان اینکه سفر اخیر رئیس‌جمهور به نیویورک حواشی مختلفی داشت، گفت: قهقهه روحانی با جانسون نخست وزیر انگلیس جای تعجب داشت. همچنین وی به طور اتفاقی و برنامه‌ریزی نشده با رئیس‌جمهور فرانسه روبرو شد و انتظار می‌رفت که از صحبت کردن با مکرون رئیس‌جمهور فرانسه خودداری کند تا عزت ایران اسلامی بیشتر حفظ شود.


صلاحی ادامه داد: در دیدار سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، انگلیس و فرانسه، رئیس جمهور فرانسه به عناون میانجی سعی داشت که روحانی با ترامپ دیداری داشته باشد اما رئیس‌جمهور ایران تأکید کرد ابتدا ترامپ باید تعهد دهد که تحریم‌ها را رفع می‌کند سپس مذاکره ایستگاه آخر است.


وی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا می‌خواهند با سیاست فشار حداکثری، ایران را به پای میز مذاکره بکشانند و این نیازمند زمان است تا متوجه شوند سیاست غلط و شکست خورده‌ای را در پیش گرفته‌اند. موضع اصلی جمهوری اسلامی این است که آمریکا از سیاست فشار حداکثری و تحریم‌ها دست بردارد تا ایران به مقام‌های آمریکایی اعتماد کند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته