دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1398 - 09:42

طرز نشستن و ایستادن خود را اصلاح کنید

بی‌تحرکی و کم‌تحرکی در طولانی مدت باعث آسیب به ستون فقرات می‌شود؛ بنابراین تصحیح طرز نشستن و ایستادن بسیار مهم است.
کد خبر : 417959
940_vnt4Q0QZpWsOInMw1fNC1nIFPWuilpHJIxmostZo.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر کارها از طریق کامپیوتر انجام می‌شود. این امر باعث شده که نیروی انسانی ساعت‌ها بدون هیچ فعالیت فیزیکی پشت سیستم‌های کامپیوتر بنشیند. این کم‌تحرکی در ابتدا به شکل درد گردن و کمر در فرد ظاهر می‌شود؛ حتی در برخی موارد نیز منجر به سیاتیک می‌شود.


بنابراین اگر شما هم یکی از افرادی هستید که بخش قابل‌توجهی از روز خود را بدون حرکت پشت کامپیوتر سپری می‌کنید باید به فکر راهی برای بهبود طرز ایستادن و نشستن خود باشید. خبر خوب این است که تکنولوژی برای مشکلی که ایجاد کرده، راه درمانی نیز فراهم کرده است.


خوشبختانه اپلیکیشن‌ها، افزونه‌ها و سایت‌های زیادی برای اصلاح طرز ایستادن و نشستن وجود دارد. لیمبر یک افزونه مخصوص جستجوگر کروم است که به کاربر یادآوری می‌کند درست بنشیند. یادآوری مستمر باعث می‌شود که طرز ایستادن و نشستن به آرامی اصلاح شود. وقتی طرز نشستن و ایستادن فرد اصلاح شود، ستون فقرات در موقعیت درست قرار می‌گیرد.


کاربر می‌تواند اعلان‌های لیمبر را برای هر 30 دقیقه یک بار هر 10 دقیقه یک بار تنظیم کند. همچنین امکان فعال‌سازی هر دو نوع اعلان به صورت همزمان نیز وجود دارد. می‌توان اعلان‌های این افزونه را طوری تنظیم کرد که علاوه‌بر صحیح نشستن، تحرک را نیز به کاربر یادآوری کند. به یاد داشته باشید که حتی وقتی ذهنتان بدون وقفه با شدت و قدرت بالا در مسیر خلاقیت فعالیت می‌کند، بدنتان به استراحت نیاز دارد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته