دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1398 - 11:17
نصیری خبر داد:

برنامه‌های فرهنگی متعددی برای زائران در نظر گرفته شده است/ تجلیل از خادمان دانشجویی موکب‌های اربعین در دانشگاه آزاد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراسمی برای تجلیل از خادمان موکب‌های حسینی و دانشجویانی که درطول سفر نسبت به نگارش و ثبت لحظات ناب مسیر پیاده‌روی اهتمام داشته‌اند درنظر گرفته شده است.
کد خبر : 417830
637031231882540533_B.jpg

رضا نصیری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درخصوص ساماندهی مراسمات و آیین‌های عزاداری در مسیر پیاده‌روی گفت: عزاداری دانشگاهیان به سه شکل پیش‌بینی شده است به‌ این صورت که زائران حسینی به‌نحوی هماهنگ در سراسر کشور در قالب دسته‌های عزاداری با حضور در گلزار شهدای واحدهای دانشگاهی به سوی کربلای معلی بدرقه می‌شوند.


وی افزود: باتوجه به احتمال توقف موقت زائران در مرزهای خروجی، موکب‌ها و واحدهای دانشگاهی مرزی کشور نیز برای برگزاری مراسم عزاداری و چاوش‌خانی آمادگی لازم را دارند. در موکب‌های اصلی برون‌مرزی برنامه‌های فرهنگی بسیاری پیش‌بینی شده است.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برای موکب‌های برون‌مرزی، مراسم عزاداری پرفیضی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور سخنرانان مطرح،‌ مداحان و روحانیت معزز تدارک دیده شده است. جمع‌خوانی زیارت عاشورا نیز بعد از اقامه نماز صبح با حضور موکب‌داران و مشتاقان حسینی در طول مراسم اربعین برپا می‌شود.


مدیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مراسمی برای تجلیل از خادمان موکب‌های حسینی و دانشجویانی که درطول سفر نسبت به نگارش و ثبت لحظات ناب مسیر پیاده‌روی اهتمام داشته‌اند درنظر گرفته شده است. خاطرات، تصاویر و دل‌نوشته‌های دانشجویان بعد از سفر اربعین هم در قالب کتابچه و هم از طریق رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی منعکس خواهد شد.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته