دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1398 - 11:04
عسگری در جلسه هماهنگی ستاد ملی اربعین دانشگاهیان مطرح کرد؛

همت دستگاه‌های آموزش عالی برای نقش آفرینی منسجم دانشجویان در برنامه بزرگ فرهنگی اربعین

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: همه دستگاه‌های آموزش عالی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت نقش آفرینی منسجم دانشجویان در برنامه بزرگ فرهنگی اربعین را فراهم آورده‌اند.
کد خبر : 416705

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور دانشگاه‌های سراسری وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های ستادی پیام‌نور، فرهنگیان، علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد دانشگاهی، ستاد عتبات دانشگاهیان و با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دبیری سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.


در این جلسه امیر وجدانی‌نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: با توجه به حذف روادید برای سفر به کشور عراق انتظار می‌رود استقبال تمام اقشار به ویژه دانشجویان از این سفر معنوی بیشتر شود، بنابراین دانشگاه‌های کشور باید همکاری بیشتری برای بهره‌مندی دانشجویان از پیاده‌روی اربعین ۹۸ داشته باشند.


وی افزود: پیش از این معاونت فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور همایشی با حضور فعالان و موکب‌داران دانشجویی اربعین برگزار کرد تا در این همایش راه‌کارهای بهبود خدمات‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی بررسی شود. وی تأکید کرد: تمام تلاشمان این است که دانشجویان با بیشترین امکانات ممکن و کمترین دغدغه در پیاده‌روی اربعین ۹۸ مشارکت داشته باشند.


در ادامه این جلسه محمدهادی عسگری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: همه دستگاههای آموزش عالی برنامه ریزی‌های لازم جهت نقش آفرینی منسجم دانشجویان در برنامه بزرگ فرهنگی اربعین را فراهم آورده‌اند.


اهم مباحث مشترک ستاد ملی اربعین دانشگاهیان:


دانشگاه‌های استان‌های مرزی آماده خدمات رسانی به زائران در قالب مواکب بین راهی هستند.


پیرو هماهنگی‌های بعمل آمده با صندوق‌های رفاه دانشجویی تسهیلات وام برای کلیه دانشجویان وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.


طی بخشنامه‌های ارسالی به کلیه مراکز آموزش عالی، غیبت دانشجویان شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین موجه می‌شود.


برنامه‌های فرهنگی پیش از سفر، حین از سفر و پس از سفر تدارک دیده شده است.


در اولین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان موضوعاتی نظیر تقویت اقدامات رسانه‌ای، تقویت برنامه‌های محتوایی، تشکیل ستاد اربعین دانشگاهیان در استان‌ها و دانشگاه‌ها، هماهنگی ستادی با کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، اجرای برنامه‌های قبل، حین و پس از اربعین، تسهیل اقدامات برای خروج و ورود به مرز برای دانشگاهیان،‌ استفاده تخصصی از ظرفیت دانشگاهها در اربعین، اعزام روحانی و استاد با کاروان‌های دانشجویی مطرح شد. همچنین در جلسه قبلی مباحثی نظیر برنامه ریزی برای اخذ مرخصی برای دانشجویان، تدوین پیوست فرهنگی برای اردوی اربعین، برگزاری سوگواره‌های مختلف در مورد اربعین و اربعین پژوهی و حمایت از پایان نامه‌های مرتبط با اربعین نیز به بحث گذاشته شد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته