دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1398 - 11:56
رئیس دفتر نظارت فرهنگی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی:

امروز پیام انقلاب اسلامی قبل موشک‌هایش در منطقه حس می‌شود/ دانشگاه یکی از سنگرهای استراتژیک تنگه‌های فرهنگی است

رئیس دفتر نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و أمنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز پیام انقلاب اسلامی قبل موشک‌هایش در منطقه حس می‌شود و مقام معظم رهبری نامه اول به جوانان اروپایی را وقتی صادر کردند که لیبرال دموکراسی در بین نخبگان اروپایی به بن‌بست خورده بود.
کد خبر : 416263
4 (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمیدرضا مقدم‌فر صبح امروز در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد حبیبی واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: بدیهی است که انقلاب اسلامی هیچگاه به اندازه امروز مقتدر و عزتمند نبوده است. با وجود جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی و همه فتنه‌هایی که ذیل این دو انجام می‌گیرد جمهوری اسلامی هنوز حرت پیش رونده و پیش برنده خود را دارد. 


وی با اشاره به پیام منتشر شده مقام معظم رهبری در بهمن 93 خطاب به جوانان اروپایی افزود: امروز پیام انقلاب اسلامی قبل موشک‌هایش در منطقه حس می‌شود ولی هنوز برای گسترش در همه عرصه‌های بین‌المللی کار باقی است. مقام معظم رهبری نامه اول به جوانان اروپایی را وقتی صادر کردند که لیبرال دموکراسی در بین نخبگان اروپایی به بن‌بست خورده بود.


رئیس دفتر نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و أمنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امروز ایالات متحده با اتفاقات رخ داده در منطقه به بن بست خورده است. پیش‌بینی آمریکا برای از بین بردن یمن چند هفته بود که اکنون مقاومت مردم یمن به 6 سال رسیده است. داعش زاییده خود جریان استکبار بوده تا اسلام هراسی را ترویج کنند و مقاومت را از بین ببرند که اکنون این جریان محوش دامن‌گیر خود آنها شده است.


مقدم‌فر بیان کرد: خط مقاومت شکل گرفته در منطقه نشان‌گر حقانیت ایران بوده و همه اینها مرهون احاطه، اقدام، جسارت و دکترین مقاومت مقام معظم رهبری است. جمهوری اسلامی هیچگاه به اندازه اکنون مورد هجمه واقع نشده است ولی مقاومت مثال‌زدنی و نشر این مقاومت در منطقه نشان‌گر تیزبینی شخص رهبری و ملت ایران است.


وی عنوان کرد: روند گفتمانی آمریکا از پیش‌شرط به دیدارها و مذاکرات بدون شرط با ایران رسیده است که زوال ایالات متحده را نمایان می‌کند. سرنگونی پهباد آمریکایی نماد اقتدار انقلاب اسلامی بود و مواضع سران ایالات متحده معلوم کرد که تبلیغات جنگ و حمله نظامی فقط جنبه‌های روانی دارد. 


رئیس دفتر نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و أمنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در شرایط اقتدار نظام جمهوری اسلامی، تبلیغ به مذاکره خیانت است، مقاومت و دفاع اخیر یمن و انهدام تاسیسات نفتی عربستان موجب کاهش 50 درصدی تولید نفت این کشور شد و تضمین امنیت عربستان از سوی ایالات متحده زیر سوال رفت. سران سعودی مطمئن شدند که هیچ حاشیه امنی ندارند و این مهم‌ترین پیام اتفاقات اخیر بود.


مقدم‌فر بیان کرد: مقام معظم رهبری مذاکره را سازش و پایان اقتدار کشور می‌دانند و این مقوله باید از لحاظ فرهنگی مورد واکاوی قرار بگیرد. نپذیرفتن اقتصاد مقاومتی از سوی بعضی از مدیران و مسئولان ریشه در فرهنگ نامقاوم دارد و باید در وهله نخست با پیاده نظام فرهنگی مقابله کرد. اکنون ما در عرصه‌های فرهنگی مورد حمله قرار داریم و باید آرایش جنگی اتخاذ شود.


وی افزود: دانشگاه یکی از سنگرهای استراتژیک تنگه‌های فرهنگی است و مسئولان فرهنگی برای مواجهه و مقابله با این هجمه‌ها باید به مبانی جنگ های شناختی و روانی آشنا باشند. تغییر مناسبات و محاسبات فکری اولین هدف عملیات شناختی و روانی است که باید توجه شود.


رئیس دفتر نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و أمنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دینداری و ولایتمداری جوانان بسیار ارزشمند است و باید از رویش‌های انقلاب صیانت و حمایت کرد. اقدام و عمل دشمن علیه جوانان را باید زود شناخت و آماده واکنش بود. ایجاد حس اقتدار و عزت در جوانان مأموریت معاونان فرهنگی است که باید به‌صورت ویژه به آن اهتمام کنند.


وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نه اداری بلکه باید جهادی باشد. تقویت عنصر خدامحوری در سبک زندگی، قرآن و سیره معصومین به‌عنوان تنها سراج، تعمیق معرفت ایمانی و اعتقادات دینی، اخلاق‌مداری و تهذیب نفس، پاسخگویی به شبهات و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، میدان دادن به جوان‌ها و تشکل‌های دانشجویی و تبیین بیانیه گام دوم باید جزء رئوس برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرد.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته