دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 10:58
حجت‌الاسلام رستمی:

دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی است/ گروه‌های مخرب فرهنگ باید رصد شوند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت‌های پیدا و پنهان پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی است که این مقوله در بحران سیل به اثبات رسید.
کد خبر : 416079
_MG_1183.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی صبح امروز در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد حبیبی واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: علی‌رغم هجمه رسانه‌های معاند مبنی بر بی‌تفاوتی مردم ولایتمدار ایران نسبت به ارزش‌های عاشورا، این دهه به بهترین شکل در جامعه و فضای دانشگاه‌ها برپا و مرکز توجه بود.


وی افزود: برکت در کارهای فرهنگی به‌واسطه اتصال به منابع برکت است. یکی از مسیرهای جذب برکت توسل به ابواب یعنی اهل بیت و مورداً جنبش اربعین است. اربعین فرصتی است تا آثاری که دانشگاه به‌دنبال آن است به بهترین شکل در دانشجو نهادینه شود و تسهیل‌گری در این راستا منجربه برکت در امور فرهنگی می‌شود. 


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به فرازهایی از دعای زیارت امام حسین(ع) اظهار کرد: کار فرهنگی بهترین فرصتی است که مسئولان حوزه فرهنگی می‌توانند به‌موجب آن باقیات الصالحات ذخیره کنند. دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت‌های پیدا و پنهان پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی است که این مقوله در بحران سیل به اثبات رسید.


وی بیان کرد: دست دشمن خالی شده است و افول تمدن و هژمونی در آمریکا پرواضح است و امروز رئیس جمهور ایالات متحده دچار سردرگمی شده است که نشان دهنده سقوط غرب در فضای بین‌المللی است. اکنون همگان به مدیریت و بزرگی ایران در منطقه اعتراف می‌کنند و این اثباتی برای حقانیت جمهوری اسلامی ایران است. دانشجویان باید با اعتماد به‌نفس و امیدوار به بار بیایند و نباید مشکلات معیشتی و اقتصادی منجربه افول اعتماد و امید دانشجویان شود.


رستمی تصریح کرد: ایده‌های خلاقانه از مجالس غیررسمی و دوستانه تولید می‌شود و مسئولان فرهنگی باید در راستای ایجاد ارتباط صمیمی با دانشجویان اهتمام داشته باشند. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توصیه‌های هفتگانه مقام معظم رهبری منشأ امید جوانان است که باید با قدرت در دانشگاه‌ها دنبال شود و ظرفیت‌های دانشجویان و دانشگاه در این راستا فعال شوند.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: حمایت از دانشجویان و گروه‌های خودجوش که در راستای اهداف انقلاب حرکت می‌کنند یک امر واجب در حوزه فرهنگی است. کنترل و رصد گروه‌های مخرب فرهنگ و اعتقادات دانشجویان نیز یک امر مهم است که باید مورد توجه فعالان و مسئولان فرهنگی قرار بگیرد.


وی عنوان کرد: علم متعالی و تعالی بخش است، از این‌رو شعون علم باید مورد توجه قرار بگیرد. ازدواج دانشجویی نیز پس از استقرار دفتر نمایندگی نهاد در ستاد دانشگاه آزاد اسلامی باید بیش از پیش تقویت و پیگیری شود؛ چراکه از این پس انتظار بیشتری از دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه می‌رود.



انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته