دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 15:07
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با آنا:

دانشگاه تربیت مدرس در خصوص بازداشت دانشمند ایرانی کوتاهی کرد/ وزارت خارجه پیگیری کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت مدرس در خصوص بازداشت مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی و عضو هیئت علمی این دانشگاه کوتاهی کرده و از مسئولان وزارت امور خارجه می‌خواهیم که از موضع انفعال خارج شوند و به دنبال آزادی این استاد باشند.
کد خبر : 415954
12.jpg

سعید پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به بازداشت غیرقانونی دانشمند ایرانی توسط دولت آمریکا اظهار کرد: وزارت امور خارجه با موضع‌گیری دیرهنگام در خصوص بازداشت مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی کم کاری کرده و انتظار داریم که از طریق دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران و احضار سفیر سوئیس به این موضوع ورود جدی پیدا کند. البته دانشگاه تربیت مدرس نیز در این چند ماه کوتاهی کرده و باید از وزارت خارجه مطالبه می‌کرد که دستگیری این دانشمند ایرانی را پیگیری کند.


وی افزود: ماه‌های زیادی است که از سرنوشت این نخبه علمی که جزو دانشمندان یک درصد برتر سال 2015 جهان بوده، اطلاعی نداریم و مطالبه ما از مسئولان مربوطه این است که برای آزادی استاد دانشگاه تربیت مدرس پیگیری کنند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سلیمانی از افراد تأثیرگذار دانشگاه تربیت مدرس محسوب می‌شود، گفت: وی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی پرداخته است. سرنوشت دانشمند بازداشت شده ایرانی باید مشخص شود که به چه دلیلی وی را بازداشت کرده‌اند.


پهلوان‌زاده تصریح کرد: وزارت امور خارجه ایران باید از مجموعه دولت آمریکا بخواهد که چرا پلیس آمریکا این دانشمند ایرانی را دستگیر کرده است. البته وزارت خارجه در دولت فعلی در مسائل بین‌المللی مختلف انفعال نشان داده و مسئولان این وزارتخانه بدانند اظهارنظرهای خنثی و بیانیه دادن، مشکل را حل نخواهد کرد و باید محکم و با اقتدار از آمریکا بخواهند که استاد ایرانی را آزاد کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان دانشگاه تربیت مدرس می‌خواهیم که درباره بازداشت غیرقانونی سلیمانی عضو هیئت علمی این دانشگاه پیگیری مصرانه از وزارت خارجه داشته باشند، البته از رئیس دانشگاه انتظاری نداریم! چراکه وی متأسفانه درباره فساد اخلاقی یکی از اساتید این دانشگاه چند بار موضع‌گیری شاذ و حتی حمایت کرده است، رئیس دانشگاه تربیت مدرس سخنان ضد و نقیض زیادی می‌زند و حرف‌های که زده را بعد از مدتی پس می‌گیرد و در این قضیه ید طولایی دارد!


گفتنی است، مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی و عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود. روز 15 مهر 1397 بود که در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد، اما در فرودگاه آمریکا به علت نامعلومی از سوی پلیس آمریکا دستگیر و زندانی شد. درحالی حدود یک سال از بازداشت سلیمانی می‌گذرد که هنوز گزارشی رسمی مبنی بر علت بازداشت این دانشمند ایرانی از سوی دولت آمریکا اعلام نشده است.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته