دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صلاحی در گفتگو با آنا:

مقاومت تنها راه مقابله با زیاده خواهی دشمنان است

دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد گفت: تجربه ثابت کرده دیپلماسی لبخند در برابر منطق زورگویان هیچ کاری را از پیش نمی‌برد و تنها راه حل در برابر زیاده‌خواهی دشمنان مقاومت و ایستادگی است.
کد خبر : 415229
fr.jpg

زینب صلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ایام اسارت خاندان اهل بیت(ع) و آغاز فصل دوم واقعه عاشورا اظهار کرد: واقعه عظیم کربلا در زمان و مکان خاصی رخ داد اما درس‌های آن به مکان و زمان محدود نمی‌شود، چراکه امام خمینی(ره) در این باره می‌فرماید: «واقعه عظیم عاشورا از سال ۶۱ هجری تا خرداد ۴۲ و از آن زمان تا قیام حضرت بقیه الله در هر مقطعی انقلاب‌ساز است».


وی افزود: با الگو قرار دادن مکتب حسینی هیچ‌گاه در برابر خواسته‌های دشمن نباید تسلیم شد، زیرا علاوه بر تحمیل هزینه، ذلت و خواری به بار می‌آورد. دشمن در عرصه اقتصادی و اعمال فشارهای زیاد، هر روز در عرصه جنگ اقتصادی حرف از مذاکره می‌زند اما با انسجام ملی و کمک مسئولان، مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.


دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد با بیان اینکه «مقاومت» امری کاملاً ممکن است، گفت: اگر به دنبال مقاومت باشیم و به سازش روی نیاوریم قطعاً پیروز مبارزه با دشمنان خواهیم بود. به عنوان مثال در هشت سال دفاع مقدس، با مقاومت رزمندگان و بدون داشتن تجهیزات کافی دشمن را شکست دادیم. در طول تاریخ هر جا که در برابر دشمنان مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر جا که از خط مقاومت فاصله گرفتیم نتیجه آن مانند برجام شد.


صلاحی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده دیپلماسی لبخند در برابر منطق زورگویان هیچ کاری را از پیش نمی‌برد و تنها راه حل در برابر زیاده‌خواهی دشمنان مقاومت و ایستادگی است و اگر مقاومت‌های امام حسین(ع) در برابر دشمنان نبود، از اسلام چیزی نمانده بود.


وی خاطرنشان کرد: در این روزگار که زمانه جنگ است نباید غفلت کرد؛ دشمن تهدید می‌کند، وعده و وعید می‌دهد و با زبان زور وعده‌های فریبنده را درهم می‌آمیزد و ما باید با هنر استقامت در برابر تهدید دشمنان ایستادگی کنیم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته