دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1398 - 11:59
پهلوان‌زاده در گفتگو با آنا:

فرانسه توانایی حل مشکلات داخلی کشور خود را ندارد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: رئیس‌جمهور فرانسه توانایی حل مشکلات داخلی کشور خود را ندارد، چگونه می‌تواند میانجی‌گر میان ایران و آمریکا باشد؟!
کد خبر : 414635
yy.jpg

سعید پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی امری لازم بود، اظهار کرد: نتایجی که در حال حاضر در کشور در قالب مذاکراتی مثل برجام می‌بینیم این است که نه‌تنها این توافق‌نامه نتیجه‌ای در بر نداشته، بلکه فعالیت صنعت هسته‌ای را در قبال «هیچ» کاهش داده‌ایم.


وی افزود: در حقیقت برجام کاملاً یک‌طرفه بود و نه‌تنها نتایج حاصل از آن به قول مسئولان دولتی «برد - برد» نبوده، بلکه دقیقاً تنها کسی که توانسته از این آب گل‌آلود مذاکرات برجام، ماهی بگیرد قطعاً آمریکا بود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه آمریکا با ترفندی به تصویب برجام کمک کرد، گفت: آن‌ها در قالب تاکتیک دیگری از برجام بیرون آمدند و دیدیم که خودشان هم به آن پایبند نبودند. زمانی که نتایج لازم را کسب کردند و تاریخ نفع آن‌ها از برجام به انتها رسید، با بیرون آمدن از آن، صحنه بازی را به هم‌پیمانان خود به‌خصوص کشورهای اروپایی واگذار کردند و به‌نوعی در قالب اهرم فشار، خارج از صحنه به فعالیت خود ادامه دادند.


پهلوان‌زاده تصریح کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند ثمره برجام را ببینند، برجام دو، موشکی و حقوق بشر را تصویب کنند و جمهوری اسلامی را بیش از بیش در معرض فشار قرار داده و امتیازگیری کنند، ولی به فضل الهی و تدبیر رهبر معظم انقلاب نقشه آنان خنثی و به شکست دیگری خواهند رسید.


وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در شهریورماه سال جاری دوباره بحث مذاکره کردن با آمریکا را مطرح کرده بود، افزود: این حرف نادرست بوده و به آمریکا پالس نشان می‌دهد و بیانگر موضع ضعف ایران است و هیچ چیزی عاید کشور نخواهد کرد جز اینکه طرف مقابل فشار بیشتری به جمهوری اسلامی وارد کند، چرا که تحریم‌های مالی و فشارهای خود را اثرگذار تلقی می‌کنند و می‌بینند با وجود اینکه ایران از برجام نتیجه‌ای نگرفته باز هم سعی می‌کند خودش را در قالب مذاکره تعریف کند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه فرانسه نقش میانجی میان ایران و آمریکا برای مذاکره کردن با هم را دارد، تصریح کرد: قطعاً فرانسه صلاحیت میانجی‌گری این قضیه را ندارد و در نقش پلیس خوب ظاهر شده تا بتواند مقاصد خود و آمریکا را دنبال کند. مکرون رئیس‌جمهور فرانسه توانایی حل مشکلات داخلی کشور خود را ندارد، چگونه می‌تواند میانجی‌گر خوب باشد! این تقسیم کار، از پیش تعیین شده و کاملاً تاکتیکی بوده و قرار نیست مشکلی از برجام و مذاکرات میان ایران و آمریکا را حل کند.


پهلوان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال دنبال اعمال فشار و تحریم‌های بیشتر و کسب حداکثر امتیاز لازم از ایران هستند و این موضوع هم که فرانسه خود را در نقش میانجی دانسته و طرفداران دولت هم اصرار دارند این را بقبولاند که فرانسه واقعاً قصد میانجیگری دارد، در چارچوب سیاست‌های برجامی بی‌اثر دولت جز ضرر،  چیزی برای کشور ندارد و نشان‌دهنده موضع انفعال و ضعف دولت در حوزه بین‌المللی است.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته