دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 17:32
توسط موسسه آموزشی و پژوهشی انقلاب اسلامی؛

نشست علمی «نقش انگلیس در تجزیه اراضی ایران» برگزار می‌شود

نشست «نقش انگلیس در تجزیه اراضی ایران» باز سلسله نشست‌های ررسی استراتژی انگلیس در تضعیف اقتدار سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران توسط موسسه آموزشی و پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر : 413556
The-British-Foreign-Office-expressed-regret-over-Russias-retaliatory-measures-to-expel-diplomats.png

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در تقویم ملی ایران، دوازدهم شهریور به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری روز مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است. در تاریخ معاصر ایران، ورود قدرت‌های غربی به کشور و نوع مواجهه‌ی آن‌ها با ایران یکی از مهمترین سرفصل‌های این تاریخ 200 ساله است.


همزمان با آغاز نفوذ انگلیسی‌ها به مناسبات ایران در عصر قاجاریه، انگلیس در کنار سایر قدرت‌ها همچون روس و فرانسه و عثمانی به عنوان اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین بازیگر منطقه‌ای عمل کرده و با هدف کاهش نفوذ ایران در منطقه، سیاست‌های متنوع و چند وجهی را دنبال می‌کرد. واکاوی آن سیاست‌ها، از سویی میزان معتبری خواهد بود تا رفتارهای امروز اروپایی‌ها و بخصوص انگلیسی‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد و از سوی دیگر در تعریف نوع رفتارها و سیاست‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی بین‌المللی، نقش تعیین‌کننده ایفا نماید.


بنا به همین ضرورت، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی سلسله نشست‌هایی پیرامون بررسی استراتژی انگلیس در تضعیف اقتدار سیاسی، اقتصادی، نظامی و... ایران برگزار می‌کند. سومین نشست از سلسله نشست‌های مزبور تحت عنوان «نقش انگلیس در تجزیه اراضی ایران» روز دوشنبه، 11 شهریور برگزار خواهد شد.


در این نشست موسی فقیه حقانی، محمدحسن رجبی و حجت‌الاسلام محمدصادق ابوالحسنی به ارائه‌ی دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

برچسب ها: استعمار انگلیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته