دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 18:13
وجدانی‌نیا در گفتگو با آنا:

وثیقه خروج از کشور دانشجویان برای اربعین حذف شد/ رشد دوبرابری دانشجویان برای شرکت در اربعین پیش‌بینی می‌شود

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: وثیقه خروج دانشجویان مشمول سربازی برای اربعین حذف شده است و به همین دلیل شاهد رشد دوبرابری دانشجویان نسبت به سال گذشته در سفر اربعین حسینی هستیم.
کد خبر : 413543
yy.jpg

امیر وجدانی‌‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: دانشجویان علاقه‌مند هستند که از فضای محرم و اربعین حسینی به نحو احسن استفاده کنند و با شرکت در مراسم اربعین به زیارت حضرت سیدالشهدا(س) بروند.


وی افزود: کمیته اربعین دانشگاهیان و قرارگاه عملیاتی اربعین دانشجویی در سازمان بسیج دانشجویی مثل سال‌های گذشته از ماه‌ها پیش کار خود را آغاز کرده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و مراجع ذیربط انجام شده است.


معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه هرچقدر به موسم اربعین حسینی نزدیک می‌شویم برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد، گفت: امسال با حذف ویزا و همچنین وثیقه برای دانشجویان شاهد حضور پرشور این قشر فرهیخته در اربعین حسینی خواهیم بود.


وجدانی‌نیا عنوان کرد: ستاد اربعین دانشجویی در استان‌ها توسط نواحی بسیج دانشجویی و مسئولان مربوطه راه‌اندازی خواهد شد. به محض شروع سال تحصیلی و با راه افتادن موکب‌های دانشگاهی که در قالب ستادهای استقبال از دانشجویان جدیدالورود تشکیل می‌شود، ارائه خدمات به دانشجویان صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود یک صدهزار دانشجو در مراسم اربعین حضور داشتند، تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات بیشتری در سال جاری ارائه می‌شود و وثیقه دانشجویی حذف شده است، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت دانشجویان حداقل به 200 هزار نفر برسد. دانشجویان از 3 مهرماه تا 6 آبان‌ماه می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح بدون سپردن وثیقه به زیارت اربعین بروند.


معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: آموزش دادن به دانشجویان قبل از سفر اربعین یکی از خدماتی است که کمیته اربعین دانشگاهیان انجام خواهد داد. سفر اربعین، سفری است که باید دانشجویان آموزش ببینند تا با آمادگی لازم سفر بروند. موضوع ارتباط گرفتن با برادران عراقی و چگونگی تقویت جبهه مقاومت و روحیه استکبارستیزی به دانشجویان آموزش داده می‌شود.


وجدانی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که از ظرفیت موکب‌های استانی به نحو احسن استفاده کنیم تا فضای دانشجویی را به سمت استفاده از خدمات موکب‌های دانشگاهی سوق دهیم و دانشجویان از سفر اربعین دانشجویی لذت ببرند و با توسل به حضرت سیدالشهدا(س) به درجات بالای علمی و معنوی برسند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین اربعین 98
ارسال نظر
هلدینگ شایسته