دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام خسروپناه:

ساماندهی هیئت‌های اندیشه‌ورز در دستور کار معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد قرار دارد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت علوم انسانی و هنر،  ساماندهی اعضا و رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز را تا انتهای ماه جاری در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر : 412826
BS0K8345.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در آخرین روز همایش توانمندسازی اساتید حوزه علوم انسانی و هنر ویژه هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: موضوع نسبت اسلام و دین با علوم انسانی باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد. مبانی انتزاعی علوم انسانی به هر پدیده‌ای که برسد جهان‌شمول است، ولی نظریه انضمامی در علوم انسانی غیرعام است.


وی افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز نباید در حوزه‌های اجرایی ورود کنند و ارائه پیشنهادات علمی به رؤسای واحدها و استان از وظایف ذاتی این هیئت به‌شمار می‌رود. ساماندهی نشریات، ترمیم رشته‌ها از طریق آمایش سرزمین، ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها از طریق برنامه پایش جزء مأموریت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز است.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز لازم است طرح توانمندسازی اساتید حوزه علوم انسانی و هنر، تدوین کتب درسی، کمک درسی و کتب مرجع علوم انسانی، معرفی نخبگان علمی از بین اساتید و دانشجویان برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ترویجی، طرح احیای تراث تمدنی و اصلاح آئین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی از قبیل فرصت‌های مطالعاتی، طرحهای پژوهشی مورد توجه قرار داده و در این راستا نظریه‌پردازی و اندیشه‌ورزی کنند.


وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار اثر تمدنی از سوی استادان صاحب سبک کشور در حوزه نظریه‌پردازی علوم چاپ و منتشر شده است که تبیین و ترویج آنها ضروری است.


خسروپناه تصریح کرد: معاونت علوم انسانی و هنر،  ساماندهی اعضا و رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز را تا انتهای ماه جاری در دستور کار خود قرار داده است. بودجه تعالی علوم انسانی و فعالیت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز در ردیف بودجه واحدهای دانشگاهی پیش‌بینی شده که تفصیل آن در اختیار رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی قرار خواهد گرفت.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز در مطالعه و بررسی آئین‌نامه‌های کرسی‌های آزاداندیشی و ترویجی، آئین‌نامه‌های نشریات و کتب اهتمام ویژه داشته باشند و برنامه‌های عملیاتی در راستای مأموریت‌های هشت‌گانه تدوین و تبیین شود. مطالعه کتاب بیست گفتار در راستای حِکمی سازی معاونت علوم انسانی و هنر پیشنهاد می‌شود.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته