دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 11:20
در مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2019؛

نخبگان ایرانی موفق به کسب 6 مدال طلا و نقره شدند

تیم دانش‌آموزی و دانشجویی مدرسه دانش در مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2019 چهار مدال طلا و دو نقره کسب کرده‌اند.
کد خبر : 412753

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانش‌آموزان مدرسه دانش در بیست و چهارمین دوره فیراکاپ بین‌المللی در کره جنوبی موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی و دو مدال نقره شده‌اند. از این مدرسه چهار تیم در پنج لیگ مختلف مسابقه رباتیک فیرا شرکت کرده بودند که در مجموع 6 مدال کسب کردند.


علیرضا اقبالی، سرپرست تیم‌های رباتیک مدرسه دانش، در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: دو تیم در رده U14 شرکت کردند موفق به کسب یک طلا و نقره شدند، دو تیم نیز در رده U19 شرکت کردند و یک طلا و نقره کسب کردند.


وی افزود: تیم‌های مدرسه دانش در رشته المپیک ورزشی موفق به کسب مقام دوم و در شاخه مأموریت غیرممکن نیز مدال طلا را کسب کردند.


المپیک ورزشی شامل ساخت ربات‌هایی می‌شود که قادر به انجام انواع مختلفی از فعالیت‌های ورزشی مانند شنا و عبور از مسیر پرپیچ‌وخم می‌شود.


اقبالی در این خصوص گفت: از آنجایی که سطح المپیک ورزشی ربات‌ها بسیار بالاست در رده دانشجویی صورت می‌گیرد.


 رشته مأموریت غیرممکن مسابقه رباتیک فیرا دشوارترین لیگ این رقابت به شمار می‌رود. صبح روز برگزاری ویژگی‌های موردنظر ربات به تیم‌ها داده می‌شود و آنها موظف به ساخت رباتی هستند که از پس چالش‌های گفته‌شده بربیاید. تیم‌ها باید قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ربات‌ها را طی همان روز بسازند.


این سومین سالی است که دانش‌آموزان مدرسه دانش موفق به کسب مقام اول در رشته مأموریت غیرممکن مسابقات بین‌المللی فیرا می‌شوند.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته